کد خبر: 491364
تاریخ انتشار :

واکنش مسئولان به پیشنهاد مذاکره با آمریکا/ نوبخت: نظام نشان داده که در صورت لزوم مذاکره می کند/ اکنون افکار عمومی از مذاکره با ترامپ استقبال نمی کند/ سرلشکر جعفری: این نامه نشان داد که عقل سیاسی کامل نیست/ اگر خیانت نباشد زمینه ساز سازش با دشمن است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه برخی از اصلاح طلبان مقیم داخل و خارج کشور در مورد مذاکره مستقیم با آمریکا طی روزهای گذشته با واکنش هایی همراه بوده است. نشست خبری سخنگوی دولت و همایش بسیج اساتید این فرصت را ایجاد کرد که محمد باقر نوبخت و فرمانده کل سپاه نیز در این باره اظهار نظر کنند.
به گزارش نامه نیوز، سخنگوی دولت که نسبت به سردار جعفری کمتر از این نامه عصبانی شده است، در جمع خبرنگاران نوشتن این نامه را نماد آزادی سیاسی دانست و گفت : نظام نشان داده است که هر زمان برای پیشرفت منافع ملی لازم باشد، مذاکره می‌کند، مثل برجام.
ویی در حین حال تاکید کرد: در این شرایط که آمریکا زور می‌گوید، با چه کسی مذاکره کنیم؟ چه ثباتی در آمریکا وجود دارد؟ اصلا زمینه مذاکره با چنین فردی وجود ندارد. افکار عمومی هم از مذاکره با ترامپ استقبال نمی‌کند.
نوبخت تصریح کرد: حق ماست علیه زورگویی آمریکا بایستیم اما در این شرایط عده ای نامه می نویسند که با آمریکا مذاکره کنیم. اما آیا ترامپ قابل اعتماد است؟ این نامه نشان داد که عقل سیاسی کامل نیست که چنین توصیه ای می کنند. ما باید بایستیم و مقاومت کنیم، موضع ما به حق است و همه باید در کنار هم باشیم.
تعجبی نداشت
سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در حاشیه همایش بسیج اساتید به نامه صد تن از فعالان مدنی اشاره کرد و گفت: این اقدام اتفاق خاصی نیست، زیرا اینها برخوردار از یک تفکر غیرانقلابی و اسلامی هستند که با مبانی دیگر کشورها شکل گرفته و چنین درخواستی را عنوان می‌کنند، اگر نگوییم اقدام آنها خیانت است باید گفت زمینه‌سازی برای سازش با دشمن است.
وی خاطرنشان کرد: امروز هر کسی می‌داند که سازش با آمریکا مرگ انقلاب اسلامی و بزرگترین ضرر برای مردم و نظام جمهوری اسلامی است؛ اینکه این افراد چنین پیشنهادی را دادند تعجب می‌کنم البته اگر مبانی فکری آن‌ها را نگاه کنیم زیاد جای تعجب نخواهد داشت. یعنی با آن مبانی فکری که دارند، چنین پیشنهادی طبیعی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها