کد خبر: 493129
تاریخ انتشار :

یادگار امام:مرحوم طباطبایی یک عمر شجاعانه زندگی کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز، سید حسن خمینی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب دوجلدی اخلاق و مبارزه خاطرات مرحوم حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اظهار داشت: صفتی که مرحوم طباطبایی به آن برجسته شد «معلم اخلاق» است و چه بسیار معلمان اخلاقی که حظی از اخلاق نبرده اند، از اخلاق سخن می گویند اما به آن عمل نمی کنند.
یادگار امام، ادامه داد بسیاری از معلمان اخلاق برسر منابر و تریبون ها و در جایی که قلم به دست دارند مبین اخلاق هستند اما خود متخلق به اخلاق نیستند، اما برخی همه وجودشان درس است و مغناطیس وجودشان آشفتگی درون انسان را آرام می‌کند در حالی که خطابه ای هم ندارند.
سید حسن خمینی اضافه کرد بی انصافی است اگر مرحوم طباطبایی را فقط معلم اخلاق بدانیم زیرا وی یک متخلق بود، فردی که شجاعت یکی از ویژگی های شخصیتی وی بود.
وی با بیان اینکه اخلاق به معنای شجاعت مقابله با تهدید و پا روی نفس گذاشتن است گفت: مرحوم طباطبایی مصداق این کلمه بود، فردی شجاع که هرگز نترسید این ویژگی نزدیکان و اطرافیانش را دور کند.
یادگار امام راحل اظهار داشت: شجاعت مرحوم طباطبایی پشت لفظ معلم اخلاق گم شده بود. وی هر زمان تشخیص می داد باید سخن بگوید، می گفت که 'به سراغ من بیایید تا حرف بزنم'.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها