کد خبر: 494386
تاریخ انتشار :

شور غیر علنی برای حل مشکلات اقتصادی/ لاریجانی: پیشنهادات کمیسیون های در چارچوب قوانین قابل اجرا است/ با دولت صحبت خواهیم کرد/ بهروز نعمتی از تشکیل کمیته ویژه برای حل مشکلات اقتصادی خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جلسه غیرعلنی امروز مجلس (چهارشنبه 13 تیر 97) دقایقی قبل آغاز شد.
به گزارش نامه نیوز، در این جلسه که با حضور نمایندگانی از دولت برگزار می‌شود ادامه مباحث جلسه غیرعلنی روز گذشته درباره مشکلات اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
گفتنی است ، نمایندگان مجلس در آغاز جلسه علنی امروز نیز پیدا کردن راهکار برای حل و فصل مشکلات اقتصادی را مورد توجه قرار داده بودند. علی لاریجانی رئیس مجلس پیش از غیرعلنی شدن جلسه پارلمان در تشریح آن، گفت : امروز حدود یک ساعت مجدداً راجع به مسائل اقتصادی کشور و راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد، بحث کردیم.
وی با بیان اینکه کمیته‌هایی در کمیسیون‌ها کار کرده بودند و پیشنهاداتی نیز در این زمینه تدوین شده بود که این پیشنهادات در چارچوب قوانین قابل اجراست و می‌تواند کمک کند، گفت: با دولت صحبت خواهیم کرد تا این پیشنهادات را مورد توجه قرار دهد.
تشکیل کمیته ویژه
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بعد از اتمام جلسه غیرعلنی صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشریح جزییات جلسه از تشکیل کمیته‌ای در پارلمان برای برون رفت از مشکلات اقتصادی خبر داد.
وی ادامه داد: کارشناسان اقتصادی و دولت در کمیته مذکور حضور داشتند، اما با توجه به اینکه طرح برون رفت از مشکلات اقتصادی بار مالی دارد و مخالف با اصل 75 قانون اساسی است. مقرر شد بخش‌هایی از طرح که باید سریعاً اجرایی شود، به کمیته هماهنگی سران سه قوه ارجاع داده شود تا در این خصوص سریعتر تصمیم‌گیری شود و بخش‌هایی از طرح که ماهیت قانونگذاری دارد و با اصل 75 مغایرت دارد، به دولت ارائه شود تا دولت در اسرع وقت لایحه‌ای در این ارتباط به مجلس ارائه کند تا مشکلات با همدلی و همراهی حل شود.
نعمتی یادآور شد: جمع‌بندی کمیسیون‌های تخصصی و کمیته‌ها و همچنین پیشنهادات مطرح شده در جلسه امروز درباره موضوع برون رفت از مشکلات اقتصادی براساس دو مبنا است؛ که بخشی از آن مقرر شد از طریق شورای هماهنگی سه قوه پیگیری شود و بخشی از طرح مذکور که نیاز به قانون‌گذاری دارد باید از طریق ارائه لایحه دولت پیگیری شود.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها