کد خبر: 495497
تاریخ انتشار :

فرافکنی «استولتنبرگ» در خصوص توان دفاعی ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سال ها قبل برای آنکه بطور مستقیم در برابر روسیه نایستد مدعی بود که برنامه گسترش به شرق بخاطر ایران است و حتی «جرج بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا مدعی بود که هدف از استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا برای مقابله با توان موشکی ایران و کره شمالی است اما روسیه اعتقاد داشت که اقدامات ناتو و آمریکا صرفا برای مهار مسکو هستند.
در همین راستا امروز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در مصاحبه با «اینترفکس» در پاسخ به پرسشی مبنی بر احیای تهدید ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و احتمال شکست توافق هسته‌ای گفت: این توافق دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران است، نه موشکی. اگرچه آمریکا از برجام خارج شده، اما تمامی کشورهای درگیر همصدا هستند که ایران نباید بمب هسته‌ای بسازد.
دبیرکل ناتو در ادامه به توان موشکی ایران اشاره کرد و مدعی شد: موشک های بالستیک ایران همچنان برای ناتو مایه نگرانی هستند. ایران به توسعه و آزمایش موشک های بالستیک که توانایی رسیدن به خاک متحدان اروپایی را دارند ادامه می دهد. ناتو به توسعه قابلیت های دفاع موشکی خود برای دفاع از متحدانش در برابر موشک های بالستیک ادامه می دهد.
وی اظهار داشت که برای پاسخ گویی به تهدیدات بلندمدت، ناتو سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برای تأمین قدرت دفاعی را ادامه می‌دهد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها