کد خبر: 514827
تاریخ انتشار :

فرمانده دانشگاه دافوس: استاتید و دانشجویان ما در سوریه حضور مستشاری دارند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، امیر حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حاشیه همایش ملی واکاوی تهدیدات نوپدید دفاعی و نظامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان و اساتید دافوس تجربه اقدامات مستشاری در عراق و سوریه را دارند یا خیر، گفت: دانشجویان و اساتید دافوس تجارب مستشاری دارند و ما از تجارب آنها در کلاس‌ها استفاده می‌کنیم. ما در دافوس هم استاد دارای تجربه مستشاری و هم دانشجوی دارای تجربه مستشاری داریم؛ البته این افراد به صورت دانشجو اقدام مستشاری انجام ندادند.
وی ادامه داد: ما در دافوس همچنین از کسانی که تجارب مستشاری خوبی دارند دعوت و از تجارب آنها استفاده می‌کنیم.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه ما در بحث بررسی مسائل مرتبط با جنگ و عملیات نظامی، تمام عملیات‌های نظامی صورت گرفته در منطقه و دنیا را رصد می‌کنیم، گفت: غیرممکن است اتفاقی در جایی بیفتد و مورد بررسی ما قرار نگیرد؛ حتی عملیات‌های نظامی صورت گرفته در کشورهای اروپایی و آفریقایی و رزمایش‌های انجام شده در هر نقطه‌ای از جهان را بررسی و رصد می‌کنیم.
ولیوند تصریح کرد: این رصدها با استفاده از اطلاعات آشکار و پنهانی که به دست ما می‌رسد انجام می‌شود و در کلاس‌های دافوس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: ماموریت و تکلیف اساسی دانشگاه‌های جنگ در دنیا در حوزه تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا تعریف می‌شود و دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش هم از این دایره مستثنی نیست.
وی افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و با کشورهای دنیا از گذشته ارتباط داشته و هنوز هم ارتباط دارد.
ولیوند اظهارداشت: دافوس بر مبنای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای پاکستان، هندوستان، عمان، سوریه، چین و کشورهایی که با آنها ارتباطات دفاعی امنیتی دارد، دارای تعامل است؛ هم از این کشورها دانشجو می‌گیریم و هم دانشجو اعزام می‌کنیم.
وی ادامه داد: دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای در دافوس تدریس می‌شود؛ هر سال با نظارت سازمان سنجش و وزارت علوم، کنکور برگزار می‌کنیم و تعدادی را برای کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای جذب می‌کنیم.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش تصریح کرد: دافوس، یک دانشگاه ماموریت محور یا ماموریت‌پایه است یعنی بر اساس تکلیف ماموریتی، دانشجو جذب می‌کند و عمده دانشجوهای ما از نیروهای مسلح هستند. تبادل استاد هم با کشورهای دوست و هم پیمان داریم.
ولیوند با بیان اینکه دوره کارشناسی ارشد را در پاکستان گذرانده است، افزود: من خودم در پاکستان، عملیات بیت‌المقدس را تشریح کردم که برای دانشجویان بسیار جالب بود.
وی ادامه داد: ما تنها دانشگاهی در کشور هستیم که رشته ژئوپلیتیک را در مقطع کارشناسی ارشد داریم. در مقطع کارشناسی ارشد سالانه ۲۶۰ دانشجوی ایرانی و هر سال به طور میانگین ۱۴ تا ۱۵ نفر دانشجوی خارجی در این مقطع جذب می‌کنیم. در مقطع دکترای حرفه ای نیز سالیانه ۳۰ تا ۴۰ نفر جذب دانشجو داریم.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها