کد خبر: 520181
تاریخ انتشار :

المانیتور: نتانیاهو در تلاش برای به تعویق افتادن یا لغو اعلام جزئیات «معامله قرن» است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخت به دنبال به تعویق افتادن یا لغو اعلام جزئیات معامله قرن توسط رئیس جمهور آمریکاست.
به گزارش نامه نیوز، یک مقام سیاسی عالی رتبه اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود به المانیتور گفت که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی تمام توان خود را به کار گرفته است تا اعلام طرح صلح خاورمیانه دونالد ترامپ را که از آن با عنوان معامله قرن نیز نام برده می‌شود به تعویق بیاندازد یا مانع از اعلام آن شود.
این مقام عالی رتبه اسرائیلی افزود که نتانیاهو به این نتیجه رسیده است در صورتی که جزئیات این طرح طی ماه‌های آینده و پیش از انتخابات اسرائیل اعلام شود پیروزی وی با اکثریت چشمگیر را بسیار سخت خواهد کرد.
اطلاعاتی که اخیرا مقامات اسرائیلی درباره طرح آمریکا دریافت کرده‌اند باعث نگرانی شدید نتانیاهو شده است. یک منبع دیپلماتیک به المانیتور گفت که این طرح شامل تقسیم بندی شفاف بیت‌المقدس به سه بخش است که این تقسیم بندی درباره "ابودیس" به عنوان پایتخت فلسطینیان نبوده بلکه درباره بخش شرقی بیت‌المقدس است.
بر اساس گفته این منبع، در بیت‌المقدس دو پایتخت وجود خواهد داشت. پایتخت اسرائیل در بخش غربی قدس که شامل مناطق غربی دیوار و حومه یهودی است و بخش شرقی پایتخت فلسطینیان خواهد بود. به علاوه بخش سوم که شامل مناطق مقدس است تحت کنترل بین‌المللی قرار خواهد گرفت.
مطرح شدن این طرح باعث اعتراض گسترده در میان جناح راست اسرائیل و بروز آشفتگی خواهد شد و نتانیاهو مجبور خواهد بود که به این طرح واکنش نشان دهد.
بر اساس گفته منبع دیپلماتیک، حتی اگر "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با این طرح ابراز مخالفت کند، نتانیاهو نیز باید نظر خود را درباره این طرح عنوان کند که در این صورت در شرایط سختی قرار خواهد گرفت.
اگر نتانیاهو به طرح ترامپ جواب مثبت دهد خود را در شرایط سختی در برابر جناح راست اسرائیل خواهد دید و اگر سریع نیز جواب ترامپ را ندهد با انتقاد شدید جناح راستی‌ها مواجه خواهد شد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها