کد خبر: 520565
تاریخ انتشار :

معاون رحماني‌فضلي: توان مدیریت تحریم ها را داريم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز، بابک دین پرست شامگاه یکشنبه در نشست با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تولیدی استان البرز افزود: با هدایت رهبری معظم انقلاب ، همراهی مردم و انسجامی که در دولت و همکاری بین سه قوه وجود دارد، تحریم ها را تا جایی که امکان دارد خنثی می کنیم.
وی اضافه کرد: امروز ما در وضعیتی قرار داریم که باید به صنعتگران و تولید کنندگان در شرایط کنونی کمک کنیم و نگاه دولت به مساله اقتصاد بسیار جدی و مهم است.
وی اظهار داشت: بر این اساس وزارت کشور معاونتی تشکیل و در طول یک سال گذشته 80 گزارش مستند اقتصادی برای رئیس جمهوری ارسال کردیم.
وی ادمه داد: تمامی این گزارش ها توسط رئیس جمهوری مطالعه و دستوراتی نیز صادر شده است.
دین پرست گفت: امروز دیگر ماموریم و معذور جوابگو نیست، ما ماموریم و مسئول و باید به دقت موضوعات را در تمامی حوزه ها بویژه اقتصادی بررسی و قوانین را با دیدگاه مثبت پیاده کرد و تسهیلات و امکانات مورد نیاز را نیز در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتگران قرار دارد.
دین پرست افزود: شرایط امروز کشور نمی طلبد که با یک ماده قانونی در برابر واحد تولیدی که نیروهای زیادی دارد بایستیم و در واقع ماده قانونی که جلوی تولید را بگیرد به چه دردی می خورد.
وی ادامه داد: یک واحد تولیدی به دلیل موانع قانونی نباید تعطیل شود بلکه باید کمک کنیم تا در شرایط امروز اقتصادی کشور واحدهای تولیدی ما بتوانند جان بگیرند.
معاون وزیر کشور گفت: وقتی یک واحد تولیدی می گوید هزار نیرو دارم یعنی از یک وزارت خانه بیشتر و هیچ بانکی حق ندارد آن را تعطیل و هزاران نفر را به این بهانه که می خواهیم ماده قانونی را اجرا کنیم، تعطیل کند.
دین پرست گفت: دشمن زمانی که متوجه شد نمی تواند از بعد نظامی به کشور ما ضربه بزند از راه اقتصادی وارد شده است.
وی اظهار داشت: رهبری سال ها است که بر اقتصاد و اشتغال تاکید دارند چرا که به خوبی به این باور رسیدند که با اقتصاد پایدار می توانیم در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کنیم.
وی ادامه داد: ملت پا به پای نظام ایستاده و به هیچ عنوان حاضر نیستند که یک قدم کوتاه بیایند، ما نیز باید کمک کنیم و اگر نیاز به این باشد که در قوانین اصلاحاتی صورت گیرد، اعمال کنیم.
دین پرست افزود: خودمان را موظف به حمایت از بخش خصوصی کرده ایم و مقرر شده در وزارت کشور جلساتی با واحدهای تولیدی از جمله داروسازی و خودروسازها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امسال دولت بیش از 300 هزار میلیارد ریال برای رونق طرح های تولیدی پیش بینی کرده بود، اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 997 واحد تولیدی در کشور موفق به جذب 26 هزار و 320 میلیارد ریال شده اند.
معاون وزیر کشور از تصویب 6 سند با وزارتخانه ها در حوزه های مختلف خبر داد و افزود: سندی با عنوان محرومیت زدایی از سیستان و بلوچستان در 80 صفحه و 468 بند تنظیم و برای ریاست جمهوری ارسال شده است.
دین پرست در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ بیکاری در کشور بر مبنای آمار تابستان 97 گفت: نرخ بیکاری از 11.5 درصد تابستان سال 96 به 12.2 درصد در تابستان 97 رسیده این در حالی است که در استان البرز نیز در این بازه زمانی از 13.6 درصد به 13.8 درصد رسیده است.
وی با اشاره به توسعه طرح های اشتغال زایی در کشور افزود: طبق آمار دریافتی تا پایان آذر
ماه مسال به میزان 83 هزار و 870 میلیارد ریال (139 درصد تخصیص ها) قرارداد برای اجرای طرح های اشتغالزایی انعقاد شده که سهم استان البرز در اعتبارات تخصیصی طرح های اشتغال زایی یک هزار و 570 میلیارد ریال بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود ارائه گزارش در خصوص تولید کنندگان خودرو به رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: مسایلی از جمله پرداخت مطالبات، تامین اعتبار و نرخ گذاری خودرو در این گزارش لحاظ شده تا علاوه بر کاهش مشکلات قطعه سازان خودرو بتوانیم هر چه بیشتر به تولید داخلی دست یابیم.
دین پرست ادامه داد: کشور به پنج میلیون قطعه لاستیک نیاز دارد که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار آن تولید داخل و مابقی از خارج است.
وی در بخش دیگری به تنظیم صورتجلسه ای برای ارسال به جلسه سران سه قوه در خصوص رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: انحصارهایی درخصوص حمل و نقل جاده ای، ذخیره سازی کالاها، بنادر و وارد کنندگان وجود دارد به نحوی که 90 درصد جابه جایی کالاها جاده ای است و در حال پیگیری هستیم.
وی در ادامه به تملک بودن 2 هزار واحد تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری در این خصوص دستوراتی را صادر کرده اند تا مشکلات این واحدها هر چه سریعتر برطرف شود.
معاون وزیر کشور در ادامه افزود: 93 پروژه نیمه کاره صنعتی مهم از استان های کشور با حجم سرمایه گذاری حدود 870 هزار میلیارد ریال گزارش شده که برای محقق کردن این پروژه ها نیازمند همکاری دستگاه های استانی هستیم.
دین پرست از توقف چهار پروژه 100 درصدی با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 320 میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: نبود سرمایه در گردش کافی و عدم تعیین تکلیف مالیاتی از مهم ترین عوامل توقف این پروژها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر واحد تولیدی که در البرز با بخش های صنعت و تولیدی همکاری نمی کنند بایستی به وزارت معرفی شوند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها