کد خبر: 526498
تاریخ انتشار :

ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی؛

قدیری ابیانه: در رژیم پهلوی اکثریت مردم زیر خط فقر بودند/ کمتر خانواده ای یک تحصیلکرده دانشگاهی داشت/بعد از انقلاب محرومیت زدایی جزء اولویت های نظام قرار گرفت

قدیری ابیانه: در رژیم پهلوی اکثریت مردم زیر خط فقر بودند/ کمتر خانواده ای یک تحصیلکرده دانشگاهی داشت/بعد از انقلاب محرومیت زدایی جزء اولویت های نظام قرار گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد خود قرار دارد. نگاهی به گذشته در حوزه های مختلف از پیشرفت های بزرگ حکایت می کند اما بدخواهان ایران و نظام از ناآگاهی نسل جوان سوءاستفاده می کنند و با آمارهای کذب در مقام بزک کردن ماهیت خراب رژیم پهلوی بر می آیند.

در پاسخ به این شبهه آفرینی ها محمدحسن قدیری ابیانه به نامه نیوز گفت: اینکه ضدانقلاب می خواهد این تصور به وجود آید که مردم ایران از فرط خوشی انقلاب کردند یک جوک بیش نیست.

وی ادامه داد: ایران سال 57، سی و پنج میلیون نفر جمعیت داشت و روزانه 5.5 میلیون بشکه نفت صادر می کرد، یعنی قبل انقلاب روزانه بیش پنج برابر الان روزانه نفت می فروختیم اما شاخص عمر مفید آن ایام 56 سال و امروز 74 سال است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: با وجودی که حجم صادرات نفت زیاد بود، در دوران رژیم پهلوی اکثریت مردم زیر خط فقر بودند. بعد از انقلاب محرومیت زدایی جزء اولویت های نظام قرار گرفت و قدم های بزرگی در این رابطه برداشته شد، با این حال هنوز نتوانستیم تمام عقب افتادگی ها در دوره پهلوی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه عمده روستاهای کشور برق و آب آشامیدنی نداشت، اظهار کرد: در دوره شاه کمتر خانواده ای بود که عضوی از آن دانشجو یا دارای مدرک دانشگاهی باشد اما الان کمتر خانواده ای را می توان پیدا کرد که در آن تحصیلکرده دانشگاهی نباشد. ظرفیت دانشگاه های کشور اصلا قابل قیاس با زمان شاه نیست. امروز جمعیت تحصیل کرده کشور بیش از مجموع جمعیت کشورهای کویت، قطر و امارات است.

این فعال سیاسی اصولگرا در زمان رضاخان بدون آنکه جنگی رخ دهد بخش هایی از سرزمین ایران به ترکیه، عراق بخشیده شد، محمدرضا نیز بحرین را بخشید. حال آنکه بعد از انقلاب همه قدرت ها در رأس شان آمریکا و شوروی علیه ایران همدست شدند اما نتوانستند یک وجب از خاک کشور را جدا کنند.

وی افزود: دزدی و غارت بیت المال در خاندان سلطنت پهلوی یک امر عادی بود. فساد و فحشا در دربار شاهنشاهی بیداد می کرد. هر کدام از اعضای خانواده پهلوی از هر معامله ای سهم می گرفتند. واژه «استقلال» در آن دوران بی معنا بود چون سفیر آمریکا و انگلیس برای ما تصمیم می گرفتند.

قدیری ابیانه با اشاره به کتاب فردوست دوست نزدیک محمدرضاشاه پهلوی گفت: هویدا بهایی، همجنس باز و عامل انگلیس بود. رئیس ساواک با شاه درباره زیان آوری همجنس باز بودن هویدا صحبت می کند، شاه در جواب او می گوید «افراد از کمر به پایین آزاد هستند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها