کد خبر: 553075
تاریخ انتشار :

تشکیل کمیته بررسی رای اعتماد در فراکسیون امید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طیبه سیاووشی عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش اظهارداشت: از طرف فراکسیون امید 2 نفر در رأس کمیته‌ای مأمور بررسی این موضوع شدند و من هم سعی می‌کنم که در مورد این 2 وزیر تشکیلاتی رأی بدهم.
وی افزود: آقای حاجی‌میرزایی دبیر هیأت دولت بوده و من شناختی از ایشان ندارم و باید دید که بررسی کمیته فراکسیون امید چه چیزهایی نشان می‌دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آقای مونسان هم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بودند و برای وزارت ایشان هم نیاز به بررسی بیشتر داریم، اظهارداشت: معمولاً رأی‌ها تشکیلاتی است و به همین دلیل منتظر اعلام نظر فراکسیون هستیم.
سیاووشی عنایتی درباره اینکه به نظر شما آیا دو وزیر پیشنهادی رأی اعتماد از مجلس کسب می‌کنند یا خیر، بیان داشت: اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و برخی از نمایندگان به صورت فردی و برخی دیگر منتظر نظر فراکسیون‌های مربوطه خودشان هستند.
وی افزود: واقعاً متأسف هستم از این بابت که طی مدت 3 سالی که من در مجلس بودم، وزیر پیشنهادی جدید به عنوان چهارمین گزینه تصدی وزارت آموزش و پرورش است و این عدم مدیریت پایدار در وزارتخانه فوق آسیب وسیعی نه تنها در حوزه مطالبات معلمان و فرهنگیان بلکه به فرزندان‌مان می‌زند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک نفر باید در رأس این وزارتخانه قرار بگیرد که حداقل 4 سال دوام بیاورد و باید تخصصی‌تر به این وزارتخانه نگاه کنند و صرفاً اینکه یک نفر به عنوان وزیر قرار بگیرد نباید به آن نگاه شود.
سیاووشی عنایتی گفت: اولویت‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش تعریف می‌شود اولویت‌های مفصّلی است که از حوزه آموزشی تا حوزه پرورشی را تحت پوشش قرار می‌دهد و به نظر من یکی از مهمترین مسائلی که همیشه مورد توجه قرار گرفته موارد رفاهی و حقوق معلمان و فرهنگیان است و اینکه در کنار اینها باید هم به وضعیت مدارس و هم به وضعیت بچه‌ها توجه ویژه‌ای شود.
وی همچنین در رابطه با گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: با توجه به شرایط تحریم بسیار نیازمند فعالیت این حوزه‌ها هستیم و تصمیم‌گیری‌های خوبی هم شده و می‌دانیم که گردشگری برای بعضی از کشورها مانند منبع نفت می‌ماند و در واقع نیازهای مالی آن کشور را پوشش می‌دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما ما از این فرصت طلایی به دلایل متعدد استفاده نکردیم چرا که قطعاً صنایع دستی ما در کنار بحث گردشگری رشد پیدا می‌کند البته که توجه بیشتری به عرصه گردشگری لازم است.
سیاووشی عنایتی گفت: صنایع دستی را بیشتر به عنوان یک فرصت برای زنان یا جوانانی می‌بینیم که می‌خواهند در حوزه مشاغل خانگی کار کنند یا به شکل صنعتی و وسیع‌تر کار کنند اما الان یک فرصت خوبی است که بتوانند در این حوزه فعالیت اقتصادی‌شان را داشته باشند.
وی در پایان گفت: بحث خیلی مهم، میراث طلایی کشورمان است که متأسفانه تلاش‌ها و توجه‌ها به آن بوده و آن حفظ و نگهداری آثار تاریخی است که برخی از این آثار یک ارزش نجومی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها