کد خبر: 580367
تاریخ انتشار :

معاون وزیر بهداشت: ممنوعیت روزه گرفتن برای افراد مستعد کرونا + جزئیات

معاون وزیر بهداشت: ممنوعیت روزه گرفتن برای افراد مستعد کرونا + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی رضا رئیسی - معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست ویدئویی با خبرنگاران به سیزده نکته مهم اشاره داشت که در ادامه به آنها اشاره می کنیم .

1) آرامشی در مسیر کنترل کرونا ایجاد شده است که باید مراقب باشیم که این آرامش بهم نخورد و فکر نکنیم که این ویروس از دنیا رخت بسته است. کرونا اقتصادهای کشورهای زیادی را فلج کرده است.

2) با توجه به طرح بسیج ملی همه مردم باید در سایت حضور پیدا کرده و غربالگری شوند و علائم خود را ثبت کنند تا همکاران ما با آنها تماس بگیرند.

3) بعد از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که مردم در نوروز و سیزده بدر رعایت کردند بخش معیشت و اقتصاد جامعه نیز مهم است که قرار بر این شد که صنوف و واحدهای صنفی که شروع به کار کردند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. محیط کسب و کار، کارکنان و ارائه دهندگان خدمت، دریافت کنندگان کالا باید موازین بهداشتی رعایت شود. باز شدن صنوف به معنای عادی سازی نیست. ما شروع فعالیت صنوف را در جهت کم کردن ریسک ابتلا در کنار تامین معیشت مردم مدیریت می کنیم و همه باید توجه کنند که کوچک ترین غفلت می تواند باعث ابتلا شود. واحدهای صنفی وارد سایت می شوند و قرارداد شهروندی بین ما و صنوف منعقد می شود تا آنها بتوانند فعالیت خود را شروع کنند. با توجه به نوع شغل و کار

4) 12هزار شغل حدود 102 پروتکل بهداشتی تهیه و تدوین کردیم. علاوه بر این پروتکل های خاص برای صنوف ارسال می شود. حتی برای صنوفی که نمی توانند فعالیت خود را شروع کنند نیز پروتکل تهیه شده و به آنها ارائه می شود. این پروتکل ها با نظارت روسا اصناف تهیه شده است.

5) ثبت نام در سایت برای دریافت پروتکل صرفا در حوزه بهداشت است و ربطی به اداره مالیات نیست. در این سایت از صنوف کد اقتصادی نمی گیریم.

6) توصیه می شود مردم برای گشت و گذار به فروشگاه ها نروند، بلکه برای خرید مایحتاج به فروشگاه ها بروند.

7) پروتکل ریسک ابتلا را کاهش می دهد به شرط آن که دقیق رعایت شود نه آن که از ابتلای افراد پیشگیری کند.

8) بیش از یک میلیون و 200 هزار صنف در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند.

9) هیچ ایرانی بعد از بهبود از کرونا دوباره مبتلا به این ویروس نشد

10)حتی به مشاغل خانگی و اصنافی که پروانه فعالیت ندارند نیز اعلام کردیم که در سامانه ثبت نام کنند.

11)ما در مورد مسائل فقهی نمی توانیم اظهار نظر کنیم اما از نظر بهداشتی و سلامت می توانیم بگوییم افراد کرونا مثبت یا کمتر از 2 هفته از بیماری آنها گذشته، افرادی که بیماری زمینه ای دارند و بالای 65 سال دارند نباید روزه بگیرند.

12) 7 کرونا ویروس وجود دارد. 4کروناویروس که باعث سرما خوردگی می شود، سارس، مرس، کوید 19 از جمله کرونا ویروس ها هستند.

13)بیش از 14هزار مطب در سامانه برای بازگشایی و شروع فعالیت در سال جدید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها