کد خبر: 593111
تاریخ انتشار :

ساوت چاینا: چین و روسیه مخالف جدی فعال کردن مکانیسم ماشه هستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایرنا، ساوت چاینا روز جمعه در مطلبی خاطر نشان کرد که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بر این باور است که با فعال کردن مکانیسم ماشه پس از یک شکست شرم آور در مواجهه با ایران می تواند همه تحریم ها علیه ایران را بازگرداند.

این روزنامه تاکید کرد که چنین اقدامی از سوی آمریکا جای سوالات زیادی دارد بخصوص این امکان وجود دارد که از سوی دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به طور کلی نادیده گرفته شود.

گزارش با اشاره به اینکه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به نیویورک می رود تا برای این منظور با دبیرکل سازمان ملل دیدار کند، نوشت: شکست تحقیر آمیز آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هنوز فراموش نشده و این گام تازه آمریکا پس از این واقعه است.

روزنامه چینی تصریح کرد: هر نتیجه ای که از این اقدامات آمریکا حاصل شود اعتبار شورای امنیت را برای تصمیم گیری در این زمینه مورد سوال قرار می دهد و نادیده گرفتن درخواست آمریکا از سوی دیگر اعضا از جمله احتمالات است.

ساوت چاینا تاکید کرده است: به رغم همه تلاش های مذبوحانه آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، دیگر اعضای برجام که با قطعنامه شورای امنیت تصویب شده است، تاکید کرده اند آمریکا پس از خروج از توافق دیگر جایگاهی برای دست به زدن چنین اقداماتی ندارد.

همزمان با این تحولات «وانگ یی» وزیر خارجه چین گفته است که چون آمریکا دیگر عضوی از توافق هسته ای نیست وجاهت حقوقی هم برای درخواست از شورای امنیت به منظور بازگرداندن تحریم ها ندارد روسیه هم خواستار محکومیت جهانی تحریم های آمریکا و اقدامات یکجانبه واشنگتن علیه ایران شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها