کد خبر: 599628
تاریخ انتشار :

ادعای آتلانتیک: ایران در فلوریدا عملیات سایبری هدایت می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نویسنده گزارش «شورای آتلانتیک» در ادامه گفت که مهم‌ترین انتقاد این بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا در عنوان‌کردن "ساده‌ترین راه شکست این‌دست از اقدامات به آمریکایی‌ها" ناکام بود. این نویسنده در ادامه نوشت: راه ساده و آسان برای شکست اقدامات در حال انجام ایران و روسیه «رای‌دهی زودهنگام» است.

نشست ۲۱ اکتبر براساس گزارش وزارت امنیت‌داخلی ایالات متحده برگزار شد. در این نشست مسئولان انتخابات در حوزه‌های محلّی و ایالتی مورد خطاب قرار گرفتند که قدرت‌های خارجی عملیات مخفیِ سایبری در فلوریدا و ایالات دیگر انجام داده‌اند. پس از مدتی اعلام شد منظور ایران است. طرفداران حزب دموکرات ایمیل‌های تهدیدآمیزی از سوی گروه شبه‌نظامی «پسران مغرور» دریافت کردند. گروهی که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در مناظره ۲۹ سپتامبر/ ۹ مهر خطاب به آنان گفت: «عقب بایستید و آماده باشید.» در این ایمیل رای‌دهندگان دموکرات مورد خطاب قرار گرفتند و طی آن دستور داده شده که حزب خود را به جمهوری‌خواه تغییر و به ترامپ رای دهید ـــ «پسران مغرور» نام گروهی نژادپرست افراطی در آمریکاست که اعلام کردند تقلّب در انتخابات و شکست ترامپ را تحمل نمی‌کنند و ترامپ نیز با اعلام نام این گروه در مناظره، به آنان فرخوان آماده‌باش داده است. دو اظهارنظر از سوی «راتکلیف» در نشست خبری برای مفسّران گیج‌کننده یا غیرمنتظره بود. اول؛ «راتکلیف» گفت: «عملیات ایرانی‌ها رئیس‌جمهور دونالد ترامپ هدف قرار داده بود.» درصورتی که این عملیات «به ظاهر» رای‌دهندگان دموکرات را تهدید کرده مبنی براینکه به‌جای «جو بایدن» به «دونالد ترامپ» رای دهید. [در همین حال] «چارلز شومر»، رهبر اکثریت در مجلس سنای آمریکا بعد از یک نشست طبقه‌بندی‌شده گفت که اقدام ایران در جهت تضعیف اعتماد عمومی به انتخابات بود و شخص خاصّی هدف نبود. دوّم؛ «راتکلیف» همچنین در این نشست اشاره کرد: «ایران ویدئویی منتشر کرده است. این ویدئو بر این موضوع اشاره دارد که افراد می‌توانند رای تقلّبی به صندوق آرا بیاندازند؛ حتی خارج از کشور.» «راتکلیف» اشاره‌ای به این موضوع نکرد که ویدئوی [ادّعایی] ایران نشان می‌دهد ترامپ اظهارات تحقیرآمیزی پیرامون رای‌گیری ایمیلی به زبان می‌آورد. خوب است «راتکلیف» به‌طور رسمی اعلام کند که چنین ادعاهایی غلط و بی‌اساس است.

تضمین «جان‌ راتکلیف»، رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا و «کریستوفر رِی»، رئیس FBI خیلی کلّی بود. «جان دمرز»، دستیار دادستان کل در بخش امنیت ملّی وزارت دادگستری که دو روز قبل کیفرخواستی درباره هکرهای دولت روسیه اعلام کرده بود، در اینباره چیزی نگفت. «کریستوفر کرَبز» رئیس آژانس امنیت سایبری در وزارت امنیت‌داخلی آمریکا که [این نهاد اوّل از همه] به مقامات محلّی و ایالتی هشداری پیرامون این تهدید اعلام کرده بود هم چیزی نگفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها