کد خبر: 600099
تاریخ انتشار :

آنچه ناظران انتخابات آمریکا انجام می‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تارنمای سی ان ان در گزارشی وظایف ناظران انتخابات آمریکا را چنین تشریح می کند که آنان همانطور که از نام شان پیداست، آنچه در مکان های رای گیری رخ می دهد را تحت نظر دارند تا اطمینان حاصل کنند، نتایج منصفانه ای در فرآیند رای‌گیری درباره حزب آنان حاصل شود اما در فرآیند رای‌گیری هیچ دخالتی نمی‌کنند. این تارنما اضافه می کند که ناظران وظیفه دارند بر شمارش دقیق آرا نظارت کنند. در بعضی ایالت ها، ناظران مجاز هستند حق رای دهندگان را برای رأی دادن به چالش بکشند به عنوان مثال ، با این استدلال که نام رای دهنده ای در لیست های محلی رأی گیری وجود ندارد. هرچند ایالت ها اغلب به آن شخص اجازه می دهند که رای "موقت" بدهد تا حق رای او تایید شود. سی ان ان پالیتیکس در بخش دیگر گزارش خود تشریح می کند که ناظران نظرسنجی همچنین می توانند با شمارش آراء رای دهندگان به نامزدهای مربوطه کمک کنند تا با شمار طرفداران بالقوه ای که هنوز رای نداده اند آشنا شوند تا بدین ترتیب به چرخش رای سرعت بخشند. این امر به کارزارهای انتخاباتی کمک می کند تا آخرین لحظه تلاش کنند تا طرفداران خود را پیش از به پایان رسیدن زمان رای گیری پای صندوق ها بکشند.

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعاتی پیش آغاز شده و طبق گزارش های منتشر شده هیچ یک از مراکز انتخاباتی آمریکا برای جلوگیری از حمله هکرها به اینترنت متصل نیستند. براساس اعلام پروژه انتخابات آمریکا، بیش از ۱۰۲ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند، رقمی که تقریبا ۷۰ درصد از مجموع آرا سال ۲۰۱۶ را تشکیل می دهد.

تقریبا ۶۰ میلیون رای اولیه از طریق پستی ارسال شده که حدود دو برابر مجموع آرایی است که چهار سال پیش از طریق پست فرستاده شد. بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند ایالت حساس جلو است، اما ترامپ رقیب جمهوریخواه وی تنها در چند روز گذشته، اختلاف خود با بایدن را در نظرسنجی ها کاهش داده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها