کد خبر: 423090
تاریخ انتشار :

7 هنرمند ايراني که پرونده‌ي قضايي دارند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسائل مالي، قتل، حمل مواد مخدر و... از جمله اتهاماتي بوده که در سال هاي اخير بعضي هنرمندان سينما و تلويزيون با آن درگير شده اند. به گزارش نامه نیوز حميد ص اولين هنرمندي نيست که به دليل ارتکاب جرم با برخورد قضايي مواجه شده. قبل از او چهره هاي ديگري هم از خانواده سينما، تلويزيون و موسيقي بوده اند که درگير اين پرونده ها شدند. از بعضي رفع اتهام شد و بعضي ديگر دوران محکوميت خود را سپري کردند و بعد آزاد شدند. ما 7 پرونده اي که در سال هاي اخير در مورد هنرمندان مطرح شده را مرور فهرست کرديم. اين ها البته مواردي هستند که نام متهمين به صورت کامل (و نه به صورت اختصاري) در رسانه ها اعلام شده. ورزشکاران را هم از اين فهرست حذف کرديم.
1. فرزان اطهري
فرزان طهري مدل و بازيگر ايراني- سوئدي است که 4 سال پيش در دوبي به اتهام حمل کوکايين به حبس ابد محکوم شد. او در دوران بازداشت اين اتهام را تکذيب کرد و گفت اين يک توطئه است. در سال 92 يک کمپين اينترنتي براي حمايت از او به راه افتاد و چهره هايي مثل سيروان خسروي و بهرام رادان از او حمايت کردند. در دادگاه تجديدنظر حکم حبس ابد او به 10 سال زندان کاهش پيدا کرد.
اطهري از داخل زندان يک ترانه به نام «زندگي ام را نجات بده» خطاب حاکم دوبي خواند. موزيک ويدئوي آن را به دست حاکم دوبي رساندند و خلاصه در سال 2015 در روز ملي امارات او پس از دو سال و هفت ماه آزاد شد. فرزان اطهري متولد 1363 است و تا 4 سالگي در ايران زندگي کرده. حالا هم پس از آزادي به داخل ايران رفت و آمدهايي دارد. او سابقه بازي در فيلم هاي چهل سالگي به کارگرداني عليرضا رييسيان و شبانه روز به کارگرداني اميد بنکدار را هم دارد.
2. فرزاد جمشيدي
«ماه خدا» و «ياد خدا» نام برنامه هايي است که فرزاد جمشيدي با آن ها براي افکار عمومي شناخته شد. ظاهر و نحوه اجراي او شبيه مجري هاي دهه 60 و 70 بود اما حضور او در ويژه برنامه سحر ماه رمضان باعث مورد توجه قرار گرفتن او شد. او رياست دفتر هماهنگي و سازماندهي مجريان سيما را برعهده داشت. حتي در سال 86 هم براي مدت کوتاهي مدير کل روابط عمومي وزارت بازرگاني بود. چند ماه بعد اما دچار دو پرونده قضايي شد.
شاکي اول مدعي العموم بود. گفته مي شد دادستاني کل کشور به علت شعر طعنه آميزي که در راديو درباره قضات خوانده از او شکايت کرده اما درنهايت با اعلام رضايت شاکي مختومه شد. پرونده دومي که پاي جمشيدي در آن گير بود مربوط به يک شاکي خصوصي بود. شاکي پرونده مي گفت توسط اين مجري تلويزيوني اغفال شده اما چند ماه بعد او هم اعلام رضايت کرد. در نهايت فرزاد جمشيدي با انتشار نامه اي براي هميشه با تلويزيون خداحافظي کرد.
3. جواد گلپايگاني
جواد نظري گلپايگاني را احتمالا متولدين نيمه اول دهه شصت به قبل فقط مي شناسند. او با بازي در نقش «آتقي» در سريال آينه عبرت به شهرت رسيد. او تهيه کنندگي دو فيلم از محمدرضا اعلام و رضا ميرلوحي را هم برعهده داشت. جواد گلپايگاني بعدتر درگير ماجراهايي شد که او را به کلي از فضاي سينما و تلويزيون دور انداخت.
او ابتدا با يک عابر پياده تصادف کرد که خانواده متوفي بدون گرفتن ديه رضايت دادند. بار دوم اما يک تصادف ديگر منجر به جرح پيش آمد که اين بار گلپايگاني مجبور شد راهي زندان شود. خودش مي گويد در دوران زندان چون از اموالش دور بوده بدهي بالا آورده اما به هر حال به دليل مسائل مالي دوران محکوميت اش را تا سال هاي بعد طول کشيد. تا اينکه در بهمن 93 اعلام شد با کمک ستاد ديه و خيرين، گلپايگاني از زندان آزاد شد. چند سالي دوباره از او خبري نبود تا اينکه در جريان ثبت نام انتخابات رياست جمهوري 96 دوباره سر و کله اين بازيگر تلويزيوني پيدا شد. او با شعار «ريشه کن کردن مواد مخدر» در انتخابات ثبت نام کرد که طبعا تاييد صلاحيت هم نشد. جواد گلپايگاني متولد 1329 است.
4. غزل حشمت
دوشنبه 22 شهريور ساعت چهار صبح، يک 206 صندوقدار که با سرعت 160 کيلومتر بر ساعت در حرکت بود، با دو کارگر شهرداري که در حاشيه بزرگراه حکيم مشغول عمليات آبياري بودند، تصادف کرد. هر دو کارگر افغان بودند. اولي فوت کرد و دومي چند روزي در بيمارستان بستري بود. همان زمان سايت انتخاب درباره اين ماجرا نوشت: «غزل حشمت در بازداشتگاه به سر مي برد. هنرمندان و جمعي از مرد خير در تلاش هستند با جمع آوري وجه و پرداخته ديه غزل حشمت را از زندان آزاد کنند.»
فعاليت هاي غزل حشمت البته محدود به حضور در ويدئو کليپ هاي داخلي اوايل دهه 80 شمسي بود اما بازيگري که در هنگام سانحه همراه او بود اسم و رسم بيشتري داشت. خودرو متعلق به يکي از بازيگران مرد تئاتر و تلويزيون بود که در گزارش ها آمده بود خود او در خودرو حضور داشته.
5. امير تتلو
امير تتلو تا الان چند مرتبه بازداشت شده که حداقل دو بار اين بازداشت ها بازتاب گسترده اي در فضاي مجازي داشته و مقامات عالي نظامي و قضايي درباره آن اظهار نظر کردند. يک مرتبه در آذرماه 92 مسعود زاهديان رييس پليس امنيت اخلاقي اعلام کرد اين خواننده دستگير و به قوه قضاييه سپرده شده است. بار دوم هم شهريور ماه سال پيش بود که 62 روز را در زندان گذراند. شهريور ماه سال پيش امير تتلو پاس از آن که به دادسرا احضار شد، يک فايل صوتي توهين آميز خطاب به بازپرس دادسراي فرهنگ و رسانه منتشر کرد.
همين مسئله وضعيت پرونده او را پيچيده تر کرد. کار تا جايي ادامه پيدا کرد که تتلو 62 روز را در زندان سپري کرد. پس از آن که عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت اين خواننده در جلسه محاکمه از اقدامات خود عذرخواهي کرده و شاکي او رضايت داده است، آزاد شد. در ماجراي آزادي او گفته مي شد چهره هايي مثل عباس جديدي هم وساطت کرده اند.
6. اميرمحمد زند
اميرمحمد زند در يک گفت و گوي تصويري گفته که اواخر دهه 70 شمسي وقتي مشغول پسري کردن دوران خدمت سربازي خود در يزد بوده يکي از هم خدمتي هايش با اسلحه او خودکشي مي کند و همين مسئله زمينه ساز بازداشت او به عنوان قاتل مي شود. در نهايت او بعد از انجام تحقيقات تبرئه مي شود و همين ماجرا سوژه يکي از قسمت هاي سريال «به دنيا بگوييد بايستد» مي شود.
اميرمحمد زند متولد1357 است و در فيلم هايي مثل اتوبوس شب و تقاطع بازي کرده. در تلويزيون هم سريال هايي مثل ماه و پلنگ، فوق سري و شايد براي شما هم اتفاق بيفتد با بازي او پخش شده.
7. حميد صفت
حميد صفت متولد مرداد 1372 در تهران است. با اين حساب او حالا تازه 24 ساله شده و درگير يک پرونده قتل است. او اعتراف کرده که با ناپدري اش درگير شده و همين احتمالا باعث مرگ او شده است. حميد ص در سال هاي اخير تک ترانه هايي را به سبک رپ خواند و ويدئو کليپ هاي آن او را به شهرت رساند.
منبع خبر: روزنامه هفت صبح

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها