کد خبر: 234157
تاریخ انتشار :

«آن بیست و سه نفر» چگونه به دست رهبر انقلاب رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز احمد یوسف‌زاده نویسنده و راوی کتاب «آن بیست و سه نفر» که عصر پنجشنبه از تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب رونمایی شد، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، از نحوه رسیدن کتابش به دست رهبر انقلاب اینطور یاد کرد و گفت: فکر نمی‌کردم که کتاب به دست رهبر انقلاب برسد.
*کتاب چگونه به دست رهبر انقلاب رسید
وی افزود: «آن بیست و سه نفر» توسط حجت‌الاسلام محمد جواد حجتی کرمانی به دست رهبر انقلاب رسید. وی پیش از نوروز برای سخنرانی و خاطره‌گویی از روزهای انقلاب به دانشگاه شهید باهنر کرمان آمده بود که کتاب را به دست ایشان رساندیم و روز بعد در دیداری مجدد او به من گفت من بخشی از کتاب شما را خواندم، این کتاب از کتاب‌های خوب و معروف خواهد شد.
نویسنده «آن بیست و سه نفر» در ادامه گفت: حجت الاسلام حجتی کرمانی بعد گفت من گاهی توفیق دیدار مقام معظم رهبری را پیدا می‌کنم، یک جلد از این کتاب را بدهید تا من برایشان ببرم و من هم این کار را کردم. با توجه به رابطه‌ای که حجت‌الاسلام حجتی‌کرمانی از دیرباز با رهبر انقلاب داشتند کتاب را به ایشان رساندند.
یوسف‌زاده اضافه کرد: 15 فروردین از دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با من تماس گرفته شد و خبر این تقریظ را به من دادند که قرار شد رسانه‌ای نشود تا اطلاع رسانی عمومی شود.
او افزود: رهبر انقلاب در این تقریظ با بیان واژه‌های متعددی چون شیوا، جذاب و یا هنرمندانه و عنوان نویسنده خوش‌ذوق به من لطف کرده بودند. همچنین با عبارتی چون مردان کم سال اما پر همت، اعضای گروه 23 نفر را ستوده بودند و با تعبیر شاعرانه و زیبایی چون منشور هفت‌رنگ، استان کرمان را ستایش کرده بودند. این تقریظ هم برای من و هم برای استان کرمان اتفاق شیرینی بود.
*ماجراهای «اردوگاه اطفال» بعد از «آن بیست و سه نفر»
یوسف‌زاده در ادامه به ادامه ماجراهای کتاب اشاره کرد و گفت: برای اتمام قضیه این کتاب که تنها 8 ماه از دوره اسارت است و با توجه به اینکه خواننده می‌خواهد بداند بعد از این 8 ماه چه می‌شود، در نظر دارم که ادامه ماجرای این بیست و سه نفر در طول اسارت را بنویسم. البته دیگر این کتاب، ادامه «آن بیست و سه نفر» نیست بلکه در سطح اردوگاهی است، یعنی عراقی‌ها بعد از روبرو شدن با گروه نوجوانان تصمیم گرفتند یک اردوگاه را به اسرای نوجوان اختصاص دهند و تمام نوجوانان را که تعدادشان حدود 300 - 400 نفر بود را در اردوگاهی به نام «اردوگاه اطفال» جمع‌آوری کنند. در ادامه و در کتاب بعدی دیگر با 23 نفر روبرو نیستیم بلکه با یک اردوگاه نوجوان مواجه هستیم.
وی در پایان گفت: در بخش سوم هم سال‌های پایانی اسارت که ما به اردوگاه موصل منتقل شدیم را روایت خواهم کرد. که این بخش منوط به اتمام بخش دوم و ماجراهای اردوگاه اطفال است که تاکنون حدود 80 درصد آن را نوشته‌ام و حتما تا پایان سال تمام خواهد شد و امید دارم که در نیمه اول سال آن را تمام کنم.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها