کد خبر: 273249
تاریخ انتشار :

اصفهانیان: عمدی در سود استقلال و ضرر پرسپولیس نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز ، اصفهانیان گفت: سرمایه ها در فوتبال درست تقسیم نمی شود و همه از داوران انتظار دارند که بی اشتباه باشند. در صورتی که خدای نکرده شاید شاید شاید این مساله باعث لغزش داوران شود. البته داوران ما سالم هستند.
مربی که به داوری انتقاد داشت ، قهرمان جام حذفی شد
من نمی دانم که آقای اسکوچیچ به کل داوری ها انتقاد داشته یا فقط در مورد بازی مقابل سایپا حرف می زند. ولی من بارها گفتم که داوران ما اشتباهاتی دارند و ما هم می پذیریم. ولی برخورد با داوران ما هم درست نیست. مثلا می بینیم که داور هنوز به استانی نرفته در مورد او قضاوت می کنند و می گویند برای فلان تیم بد قضاوت می کند یا اینکه می گویند نتایج بیرون زمین رقم می خورد. بعد همان مربی تیمش در جام حذفی قهرمان می شود. چطور آن موقع قضاوت صحیح بود؟ متاسفانه انتقاد نسبت به داوری در ایران عادلانه نیست! داوران ما کجای فوتبال هستند که حتی آبدارچی هم در مورد آنها اظهار نظر می کند.
من یک سوال دارم چرا برنامه نود که قبلا هم آنالیز داورها را نشان می داد و هم عملکرد مربیان بخش دوم را حذف کرد. یعنی مربیان دیگر اشتباه نمی کنند؟! ولی آنالیز داوران همچنان وجود دارد؟ چه اشکالی دارد که از عملکرد فنی مربیان هم ایراد گرفته شود.
داورها تست بینایی نمی شوند
اینکه آقای غیاثی عنوان کرده داوران ما مشکل چشم دارند باید بگویم که درست نیست که من این حرف را بزنم ولی داوران ما اکثرا جوان هستند و پیر چشمی برای سنین بالای 45 سال است مگر کسی که از قبل چشمش دچار مشکل باشد. ما از لحاظ آمادگی جسمانی بازیکنانمان را مورد آزمایش قرار می دهیم ولی از لحاظ بینایی سنجی تا به حال هیچ آزمایشی انجام نداده ایم. زمان خود آقای غیاثی هم چنین آزمایشی انجام نمی شد شاید بقیه چیزی می دانند که ما نمی دانیم اگر اینطور است به جای رسانه ای کردن این مشکل نام داور را به ما بدهند.
در امتیاز دهی به استقلال و گرفتن امتیاز از پرسپولیس، هیچ غرضی وجود ندارد
در بررسی عملکرد داوران بیشتر از 6 امتیاز به سود استقلال و 6 امتیاز به ضرر پرسپولیس گرفته شد، اصفهانیان در این مورد گفت: من فقط این را بگویم که هیچ قصد و عمدی در کار نبوده است مثلا در 3 بازی هفته دیروز فقط دیدار بازی استقلال مشکل داوری داشت. قبول دارم که خود داورها هم باید احساس مسوولیت بیشتری کنند.چون باشگاهها هم هزینه زیادی متحمل می شوند و اشتباه داور می تواند تاثیر منفی بگذارد، ولی شما هم نباید این نکته را نادیده بگیرید که داوران باید مربی بدنساز، فیزیوتراپ و روانشناس داشته باشند ولی فدراسیون فوتبال به این درخواست ما بخاطر کمبود بودجه،جواب منفی می دهد. پارسال سازمان لیگ اعلام کرد مسابقات خوب برگزار شده ولی یک تشکر خشک و خالی هم از داورها نکرد.
فدراسیون برای داوری بودجه ندارد
نامی نو اسپانسر داوران در کل یک میلیاردو پانزده پرداخت می کند یعنی اگر داور برای هر بازی یک میلیون بگیرد و در 15 بازی سوت بزند، پانزده میلیون دریافت می کند. باید بازیهای سخت و آسان تفکیک شود ولی متاسفانه هیچ فرقی نمی کند که داور بازی مهمی را سوت بزند یا نه ولی در فوتبال یک بازیکن 2 میلیارد می گیرد، یک نفر 1 میلیارد می گیرد و بازیکن دیگر هم 200 میلیون! انتظارات ما از داوری با هزینه هایی که صرف آن میشود تناسبی ندارد. من بارها از فدراسیون خواستم که از مدرسان اروپایی برای کلاسهای داوری دعوت کند ولی آنها دائما بهانه نبود بودجه را می آورند. خود من بارها طرح های استعداد یابی را به فدراسیون دادم که مورد موافقت قرار گرفته ولی زمانی که بحث بودجه به میان آمده این برنامه ها عملی نشده است. عملکرد داورها در فوتبال خیلی مهم است اگر آنها نباشند، فوتبال هم نیست!
داور عذرخواهی کند که چه بشود؟!
اینکه بعضی از مربیان مثل آقای اسکوچیچ عنوان می کند که داور باید در صورتی که اشتباه داشت، عذرخواهی کند. من ین اعتقاد را ندارم. عذرخواهی بکند، که چه بشود؟ من در پایان فصل بخاطر اشتباهات داوری عذرخواهی می کنم. ولی فکر می کنم اینکه بعد از هر بازی داور اینکار را بکند فایده ای ندارد نه امتیازی به تیمی اضافه می شود. ضمن اینکه مربیان ما هم بی عیب نیستند درست نیست تا تیمی نتیجه نگیرد مشکلات را گردن داوری بیندازد.
منبع: ورزش سه

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها