کد خبر: 285077
تاریخ انتشار :

رازهای درخشش ستاره ۳۷ ساله لیگ برتر؛ رجب‌زاده: خوب زندگی می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز به نقل از سايت نود ،‌گفتگوی متفاوت ما با رجب‌زاده از روزهای تقریبا متفاوت او در سال ۸۶ آغاز شد. روزهایی که او پس از درخشش در ذوب‌آهن، به امارات رفت تا در کنار رضا عنایتی و رسول خطیبی پیراهن تیم ضعیف "الامارات" را به تن کند. تصمیمی که باعث شد ستاره آن روزهای فوتبال ایران کمی به حاشیه برود. هرچند خودش معتقد است رفتن به امارات باعث افت فوتبالش نشد:«در الامارات رسول و رضا مهاجم‌های تیم بودند و من به خاطر حضور آنها مجبور شدم در پست هافبک دفاعی بازی کنم که اتفاقا عملکردم بسیار خوب بود. یادم می‌آید آن فصل تیم ما کلا ۳۶ گل زد که ۳۴ تایش را ما سه تا زدیم. بعد از آن هم چون عملکردم خوب بود، به الظفره رفتم اما در آنجا با مصدومیت‌های مختلفی مواجه شدم. اماراتی‌ها هم معمولا از بازیکنان خارجی‌شان توقع دارند برایشان در زمین همه کار بکنند و وقتی شرایط من آنطور شد، به ایران برگشتم. آن زمان نگاه‌ها به فوتبال امارات مثبت نبود و همه معتقدند بودند فوتبالیست‌هایی که به امارات می‌روند، افت می‌کنند و کیفیت‌شان را از دست می‌دهند.» رجب‌زاده به ایران برگشت و این بار پیراهن مس کرمان را به تن کرد:«چند بازی خوب برای مس انجام دادم و با آقای مطلومی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم گرفتیم. بعد از بازگشت از امارات، خیلی‌ها می‌گفتند فوتبالم تمام شده و کسی فکر نمی‌کرد بتوانم به مس کمک کنم اما در همان چند بازی گل زدم و پاس گل دادم و فصل بعد هم در کنار ادینیو، بیشترین گل‌ها را برای مس زدم.» او زمانی به ذوب‌آهن برگشت که ۳۲ ساله بود. خودش معتقد است یک فوتبالیست معمولی می‌تواند به راحتی تا ۳۲ و ۳۳ سالگی بدون مشکل بازی کند اما دوران افت بدنی از این سن به بعد آغاز می‌شود. رجب‌زاده در حال حاضر ۳۷ سال سن دارد و در همین سن و سال، یکی از بهترین و آماده‌ترین بازیکنان تیمش و فوتبال ایران است. او درباره نحوه زندگی شخصی و برنامه‌هایی که برای آماده نگه داشتن بدنش دارد، حرف‌های جالبی می‌زند. صحبت‌هایی که نشان می‌دهد فوتبالیستی مثل او باید چقدر مراقب خودش باشد تا بتواند داخل زمین کیفیت خود را حفظ کند.

استراحت خوب، خواب کافی یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده بتوانم در این سن آمادگی‌ام را حفظ کنم، این است که خوب استراحت می‌کنم. به نظر من استراحت خوب، مهم‌ترین چیز برای یک فوتبالیست است. حتی مهم‌تر از تغذیه. من هم خوب تمرین می‌کنم و هم خوب استراحت می‌کنم. ما در اصفهان چند دوست خوب دارم که با خانواده‌هایشان پیش ما می‌آیند اما اکثر مهمان‌هایی که به خانه ما می‌آیند، می‌دانند که در یک زمان خاص باید مهمانی را تمام کنند. خوشبختانه من خیلی خوش‌خواب هستم و می‌توانم مدت زیادی در طول روز بخوابم. شب‌ها معمولا ساعت ۱۱:۳۰ به رختخوابم می‌روم و حداکثر تا ۱۲ می‌خوابم. فردایش اگر کاری نداشته باشم، تا ۱۱، ۱۲ ظهر می‌خوابم. حذف یک وعده غذایی صبح هرساعتی که از خواب بیدار شوم، حتما صبحانه می‌خورم. صبحانه، تنها وعده غذایی من است که هرگز حذف نمی‌شود اما تقریبا ۶ سال است که یکی از وعده‌های غذایی ناهار یا شام را به طور کامل حذف کرده‌ام. بعد از خوردن صبحانه چیزی نمی‌خورم تا زمانی که به تمرین بروم و برگردم تا بعد از آن وعده دوم را بخورم. البته طبیعی است که گاهی اوقات خیلی گرسنه‌ام می‌شود اما همیشه سعی می‌کنم معده‌ام خالی نماند و با چایی و بسکویت یا شکلات بخشی از گرسنگی‌ام را برطرف می‌کنم. یک ترازو جلوی در اتاق خواب هر روز صبح قبل از صبحانه و هرشب قبل از خواب، خودم را وزن می‌کنم. وزن ایده‌آل برای من ۶۶ کیلوگرم است. اگر این وزن مثلا ۶۷ کیلو شود، تاثیرش را در فوتبالم احساس می‌کنم. البته چند وقت است با مکافات یک کیلو از وزنم را کم کرده‌ام و الان ۶۵،۵ کیلو هستم.

روحیه گرفتن از مربیان زمانی که فرهاد کاظمی به تیم ما آمد، همیشه من را به اسم "رجب‌زاده جوان" صدا می‌کرد. همیشه با صدای بلند می‌گفت:"مهدی جوان" آمد. تاکید می‌کرد که برخلاف سنم، شرایط ایده‌آلی دارم. آن‌قدر این‌ها را گفت که خودم هم باور شد سنی ندارم! بعد از ایشان هم فیروز کریمی به شدت از نظر روانی من را شارژ می‌کرد. همیشه می‌گفت چه کسی گفته سن مهدی بالاست؟ او بهترین بازیکن تیم ما و یکی از بهترین‌های لیگ است. این صحبت‌ها واقعا از نظر روحی روی من تاثیر می‌گذاشت. الان هم که آیا یحیی و مجتبی حسینی واقعا فوق‌العاده کار می‌کنند. کار آنها به خصوص در طراحی تمرینات بی‌نظیر است. تمام تمرینات ما درست شبیه یک بازی واقعی است و به همین دلیل هم می‌بینید که اکثر تیم‌ها معولا بعد از تعطیلات طولانی که در لیگ ما مدام ایجاد می‌شود افت می‌کنند اما ذوب‌آهن کمترین آسیب را نسبت به سایر تیم‌ها می‌بیند. آنها برای من هم تمرینات خاصی در نظر می‌گیرند و خیلی در حفظ فرم خوبی که در آن قرار گرفته‌ام، نقش دارند. زندگی خصوصی ایده‌آل من واقعا یک همسر فوق‌العاده دارم. همسری که حواسش به همه‌چیز هست و واقعا نه تنها هیچ کمکی به او در کارهای خانه نمی‌کنم، حتی وقتی به خانه می‌آیم شرایط را طوری فراهم می‌کند که بیشترین آرامش را داشته باشم. من واقعا شرمنده او هستم که نمی‌توانم به جز خریدهای هرازگاهی برای خانه کار دیگری انجام بدهم اما او هم از نظر روانی و هم انجام کارهای خانه، به نوعی همه‌چیز را مدیریت می‌کند که من بتوانم بیشترین تمرکز و آرامش را داشته باشم.

مطالعه و تفریحات استاندارد من عاشق کتاب‌های مذهبی هستم و معمولا آنها را مطالعه می‌کنم. خیلی دقیق و جزئی اتفاقات اسلام را پیگیری می‌کنم و واقعا به این موضوع علاقه‌مند هستم. اغلب تایم‌های اوقات فراغتم هم با خانواده و بچه‌هایم می‌گذرد. به حل جدول و تماشای فیلم‌های اکشن هم علاقه زیادی دارم. اعتماد باشگاه شاید کمتر کسی بداند اما باشگاه ذوب‌آهن اول فصل و در همین شرایط سنی، با من قرارداد دو ساله امضا کرد. در حال حاضر مهم‌ترین انگیزه‌ام این است که بتوانم جواب اعتماد آقای آذری و باشگاه ذوب‌آهن را به بهترین شکل بدهم و نانی که به خانه‌ام می‌برم، حلال باشد. مطمئن باشید سر سوزنی کوتاهی نخواهم کرد و امسال بیشتر از همه سال‌های فوتبالم تلاش می‌کنم شرایط ایده‌آلم را حفظ کنم.

زمان خداحافظی؟ تا زمانی که بار خودم را در زمین به دوش بکشم و زحمتم به دوش هم‌تیمی‌هایم نیفتد، به آن فکر نمی‌کنم. فعلا از پس خودم برمی‌آیم و تا وقتی چنین حسی دارم، با قدرت به بازی‌ام ادامه می‌دهم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها