کد خبر: 367251
تاریخ انتشار :

بلند شو آقاي اخلاق استقلال

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز، علي عالي روزنامه نگار ورزشي يادداشتي در خصوص منصور پورحيدري منتشر كرده كه در زير مي خوانيد:
لیستی از استقلالی های سراسر جهان تهیه کنید، بدون شک دل داده ترین استقلالی، برازنده منصور پورحیدری است.مردی از جنس اخلاق. مردی که هم استقلالی ها می پرستندش و هم پرسپولیسی ها با احترام از او یاد می کنند. فوتبال ایران به یاد ندارد منصور پورحیدری یکبار خارج از اخلاق و ادب، واژه ای را بر زبان آورد.
آن هم در روزگاری که توهین، فحاشی و ناسزا رویه بسیاری از مربیان است. دل داده ترین استقلالی، شایسته اوست که سرمربیگری تیم ملی پرستاره ایران را در آستانه جام ملت های آسیا رها می کند و چند روز مانده به دربی، هدایت تیم محبوبش را برعهده می‌گیرد تا مقابل حریف سرسختش بجنگد. جنگی نابرابر میان تیمی آماده و باشگاهی بحران‌زده.
استقلال تهران، بازیکن و مربی کم نداشت. اما چه کسی به یاد دارد منصور پورحیدری یکبار علیه تیمش حرف بزند و شرط بگذارد؟ چه کسی یادش هست روزی را که آن مدیر، با حکمی عجیب و نابهنگام، منصور پورحیدری را اخراج کرد؟ صدا از این عاشق درآمد؟ چه کسی به خاطر دارد همان پورحیدری دل شکسته، در روزهای سخت، دوباره با همان مدیر کم لطف، دست همکاری داد؟ هواداران و فوتبال‌دوستانِ ایرانی هیچگاه این خاطرات را فراموش نمی‌کنند. مردی که عمری با استقلال زندگی کرد و به‌خاطر همین عشقش بود که در مواقع بحرانی کنار تیم بود و هرگاه از تیم کنار گذاشته می‌شد، بی‌سروصدا و بدون گلایه و جنجال می‌رفت تا در نوبتی دیگر، کنار باشگاه محبوبش باشد.
او را باید «آقایِ اخلاقِ استقلال» نامید. در روزگاری که فحاشی و توهین مربیان در رختکن، سکه رایج فوتبال ایران بود اما او با احترام، اشتباهات بازیکنانش را یادآوری می‌کرد. منصورخان جزو اولین مربیانی بود که اجازه داد دوربین‌های تلویزیونی به رختکن بیاید. او جزو اولین‌هایی بود که در رختکن، ماژیک به دست، از تاکتیک می‌گفت و برای بازیکنانش، توضیح می‌داد. پورحیدری حتی در آوردن دستیار خارجی هم جزو اولین‌ها بود و علم روز را کسر شان نمی‌دانست. دردانه باشگاه استقلال، با همان سیستمی که آلمان را قهرمان جام‌جهانی 90 کرده بود، با سیستم 2-5-3 ، استقلال را قهرمان آسیا کرد تا بهترین استقلال تاریخ را بسازد.
بلند شو منصورخان! فوتبال ایران به افرادی نظیر تو نیاز دارد. مردانی که باوجود محبوبیت، هیچ‌گاه دنبال نفوذ روی سکوها نبودند اما تا اعماق قلب‌ها نفوذ کردند. مثل ناصرخان حجازی...
بلند شو آقای پورحیدریِ نازنین!
‎ما کنارت هستیم عاشق‌ترین استقلالی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها