کد خبر: 392930
تاریخ انتشار :

هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال

پرسپوليس با غلبه بر تيم دايي دست نيافتني شد/ سپاهان، پيروز دربي اصفهان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در روز پاياني مسابقات هفته بيست و سوم ليگ برتر امروز دو ديدار در تهران و اصفهان برگزار شد.

به گزارش نامه نيوز، پرسپوليس در ورزشگاه تختي تهران ميهمان نفت تهران بود و اميد داشت با توجه به توقف تراكتورسازي و استقلال، فاصله اش با رقبا در صدر جدول را بيشتر كند.
برانكو در غياب ستاره هايي مثل انصاري، ماهيني،‌ كاميابي نيا، اميري و رضاييان تيمش را با تركيب علیرضا بیرانوند، محسن ربیع خواه، سیدجلال حسینی، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، شهاب کرمی، محسن مسلمان(90 حمیدرضا طاهرخانی)، سروش رفیعی، سامان نریمان جهان(70 احسان علوان‌زاده)، مهدی طارمی(90 رضا کرملاچعب) و علی علیپور به ميدان فرستاد.
علي دايي نيز در غياب دروازه بان و مدافع اصلي خود تركيب ناصر صفرزایی، رضا علیاری، احمد آل نعمه،ایگور پراهیچ، علیرضا عزت کرامت، اکبر صادقی، آندرانیک تیموریان،فرید محمدی زاده(67 میلاد فخرالدینی)، ایمان مبعلی(5 شهاب عادلي)، محمد قاضی و امیر ارسلان مطهری(72 سجاد شهباززاده) را انتخاب كرد.
هنوز دقايقي از بازي نگذشته بود كه اتفاق مهم و تاثيرگذاري رخ داد. صفرزايي بيرون محوطه جريمه پس از ناكامي در زدن ضربه سر با دست توپ را لمس كرد تا داور بلافاصله با كارت قرمز او را جريمه كند و دايي نيز مجبور شد مبعلي را بيرون بكشد تا گلر جوانش به ميدان برود.
در ادامه پرسپوليس توپ و ميدان را با يك يار بيشتر در اختيار گرفت اما در نيمه نخست موفق به باز كردن دروازه حريف نشد. ضربه سر عليپور كه به تيرك برخورد كرد مهم ترين صحنه بعد از اخراج گلر نفت بود.
در نيمه دوم قرمزها حملات خود را بيشتر كردند و بالاخره روي يك ضربه ايستگاهي به گل رسيدند. مسلمان در دقيقه 57 ضربه كاشته را بيرون از محوطه هجده قدم به سروش رفيعي پاس داد تا شماره 7 قرمزها با ضربه اي ديدني دروازه نفت را باز كند.
در ادامه عليپور در چند صحنه مي توانست گلزني كند كه موفق نبود. نفتي ها بعداز گل خورده به ضربات ايستگاهي چشم دوختند اما ارسال هاي مداوم آندو تيموريان توسط مدافعان پرسپوليس و خروج هاي بيراوند دفع شد.
پرسپوليس كه برتري با يك گل را نگران كننده مي دانست به دنبال گل دوم بود و بالاخره طارمي در دقيقه 87 توانست روي يك حركت انفرادي و پس از عبور از فخرالديني از زاويه بسته دروازه نفت را براي بار دوم باز كند تا خيال قرمزها از سه امتياز راحت شود.
برانكو نيز در دقايق پاياني به جواناني مثل الوان زاده، طاهر خاني و كرملاچعب ميدان داد و در نهايت بازي با دو گل به سود پرسپوليس خاتمه يافت تا در صدر جدول دست نيافتني شود. قرمزها هشت امتياز با تراكتور و 12 امتياز با استقلال اختلاف امتياز دارند.
پيش از اين بازي دربي اصفهان برگزار شد كه با برتري دو بر يك سپاهان خاتمه يافت تا ذوب آهن به ناكامي هايش در ليگ برتر ادامه دهد.
سرور جباروف و حسن زاده(پنالتي) دو گل در نيمه اول زدند و تك گل ذوبي ها نيز در دقيقه 87 توسط بنگسون از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها