کد خبر: 407121
تاریخ انتشار :

مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی

قهرمانی والیبال و 7 طلا در روز دهم/ ایران همچنان در رده سوم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در دهمین روز از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی نمایندگان ایران در 5 رشته به مصاف رقبای خود رفتند که ماحصل آن کسب 7 نشان درخشان طلا بود.

به گزارش نامه نیوز، در فینال مسابقات والیبال که در رده جوانان برگزار شد، تیم کشورمان به مصاف آذربایجان رفت و در سه ست پیاپی با نتایج 16 بر 25، 27 بر 29 و 18 بر 25 میزبان را مغلوب کرد و صاحب مدال ارزشمند طلا شد.
در رشته شیرجه تیم دونفره ایران در ماده 10 متر دوبل با ترکیب مجتبی ولی‌پور و شهنام نظرپور موفق به کسب مدال طلا شد.
در رشته زورخانه ای و در رشته کباده ، محسن گلستانی زاده از ایران قهرمان شد و نماینده عراق در رده دوم قرار گرفت. نمایندگان آذربایجان و تاجیکستان مشترکاً سوم شدند. در چرخ چمنی علی جلیجو عنوان قهرمانی را کسب کرد. آذربایجان دوم و افغانستان و تاحبکستان مشترکا سوم شدند. جلیجو با این مدال سومین مدال طلای خود را بعد از کسب مدال تیمی و چرخ تیز از آن خود کرد.
در میل سنگین مصطفی مفید با بالای سر بردن ٣٠٠ میل سنگین ضمن به جا گذاشتن رکورد بازیهای همبستگی، به مدال طلا رسید. ورزشکاران عراق و آذربایجان دوم و سوم شدند.در این قسمت تاجیکستان هم به عنوان سوم مشترک رسید. تیم ایران در مجموع با کسب شش طلا و یک نقره به کار خود در این رقابتها خاتمه داد.
در رقابت های ووشوی ایران با 6 سانداکار و ترکیب «معین حاجی زاده»، «مهدی محمدی»، «عرفان آهنگریان»، «فرود ظفری»، «سعید فاضلی» و «یزدان میرزایی» راهی باکو شده است که تمامی نمایندگان ایران با قدرت نمایی برابر حریفان به فینال رسیدند و پیش از ظهر دوشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف حریفان می‌روند.
در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تیمی تنیس روی میز مردان، ایران به مصاف عربستان رفت. در اولین دیدار نوشاد عالمیان سه بر صفر علی الخدراوی را شکست داد. نیما عالمیان با همین نتیجه بر عبدالعزیز بوشولیبی غلبه کرد و سومین رقابت دو تیم در بخش دوبل بود که از ایران افشین نوروزی و نیما عالمیان برابر علی الخدراوی و عبدالعزیز العباد قرار گرفتند و باز هم سه بر صفر پیروز شدند تا ایران قاطعانه به فینال راه یابد. در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تیمی بانوان نیز ایران به مصاف ترکیه رفت و با نتیجه 3 بر یک و غلبه بر حریف راهی دیدار نهایی شد.
در جدول رده بندی کاروان ایران با کسب 90 مدال(31 مدال طلا، 26 نقره و 33 برنز) بعد از آذربایجان و ترکیه در رده سوم قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها