کد خبر: 418739
تاریخ انتشار :

هفته اول لیگ برتر فوتبال

شکست استقلال مقابل برزیلی‌ها با گل کرار/ تازه وارد لیگ شگفتی ساز و صدرنشین شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ادامه مسابقات هفته اول لیگ برتر دوره هفدهم امشب استقلال تهران در آبادان میهمان صنعت نفت بود.

به گزارش نامه نیوز، علیرضا منصوریان که بسیاری از بازیکنانش را به خاطر محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت، استقلال را با ترکیب سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، عظیم گوگ، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، خسرو حیدری، حسن بیت‌سعید(سرور چپاروف 57)، داریوش شجاعیان، جابر انصاری (72 - علی قربانی) و سجاد شهباززاده(یعقوب کریمی 87) به میدان فرستاد.
در تیم فراز کمالوند نیز ناصر سالاری، علی عبدالله‌زاده، مرتضی اسدی (24 - محسن حمیدی)، حسین بغلانی، حسین ساکی،مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرارجاسم(زبیر نیک نفس 75)، محمد شادکام، امید جهانبخش(60- فرید کریمی)و لوسیانو پریرا بازی کردند.
نخستین صحنه مهم بازی در دقیقه 7 رقم خورد. جاسم کرار از فاصله ای دور ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه مهدی رحمتی شلیک کرد که به تیرک دروازه برخورد کرد. نفتی ها در ادامه بارها خطرناک ظاهر شدند که دریک صحنه منتظری با تکل به موقع دروازه را نجات داد و در یک صحنه نیز گوک از روی خط دروازه توپ را برگشت داد.
شیمبا در دقیقه 13 در صحنه ای مشکوک سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. دو دقیقه بعد پاس کرار دوباره به پریرا رسید و این بار توسط گوک سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و جاسم کرار برخلاف حرکت رحمتی توپ را وارد دروازه استقلال کرد.
پریرا می توانست در نیمه اول بار دیگر گلزنی کند که موقعیت خوبی را از دست داد و نیمه نخست بابرتری یک بر صفر میزبان خاتمه یافت.
در نیمه دوم استقلال بهتر ظاهر شد و مالکیت خود را افزایش داد و نفتی ها هم که در نیمه نخست کاپیتان خود(اسدی) را به علت مصدومیت از دست دادند، به دفاع منطقی از گل زده خود روی آوردند.
جدی ترین صحنه در نیمه دوم باز هم به نفت و پریرا اختصاص داشت که توانست به نوعی با رحمتی تک به تک شود اما مانورهای او در نهایت به نتیجه نرسید و موقعیت از دست رفت. در نهایت بازی با همان یک گل به سود برزیل ایران خاتمه یافت تا منصوریان و استقلال در گام اول به امتیازی نرسند.
پیش از این بازی سه دیدار برگزار شد که در یکی از بازی ها پارس جنوبی جم در تبریز توانست گسترش فولاد را چهار بر یک در هم بکوبد و با شگفتی سازی در پایان هفته اول صدرنشین لیگ لقب بگیرد. خالقی فر در دقیقه 9 از روی نقطه پنالتی برای میزبان گلزنی کرد اما در ادامه پارسی ها با وجود از دست دادن یک پنالتی توسط نانگ توانستند با گل های فرشاد محمدی(پنالتی)، نانگ(2گل) و علی دشتی به پیروزی برسند. در این بازی هادی کاخا از گسترش فولاد در دقیقه 59 از بازی اخراج شد.
سپاهان در اصفهان برابر سایپا با تساوی یک بر یک متوقف شد. علی محمدی برای سپاهان و ترابی برای تیم دایی گلزنی کردند. دیدار پیکان و پدیده هم با همین نتیجه خاتمه یافت. آقاخان(پنالتی) برای میزبان و قاسمی نژاد برای میهمان گلزنی کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها