کد خبر: 432508
تاریخ انتشار :

نگاهی به کارنامه مربی آلمانی که تکیه بر جای منصوریان زد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، وینفرد شفر مربی ۶۷ ساله آلمانی در حالی به این سمت برگزیده شد که به گفته مسئولان باشگاه هم به لحاظ فنی مورد تأیید کمیته فنی و هیأت مدیره بوده و هم به لحاظ مالی با شرایط باشگاه استقلال متناسب بوده است. اما مرد آلمانی با کدام کارنامه و سابقه کاری توانست نظر مساعد کمیته فنی و هیأت مدیره باشگاه استقلال را جلب کند. در ادامه نگاهی کوتاه به کارنامه کاری وینفرد شفر خواهیم داشت.

این مربی متولد ۱۹۵۰ در ماین آلمان، در دوران بازی در پست هافبک بازی می کرد و در باشگاه های مختلفی توپ می زد که از جمله سرشناس ترین آنها می توان به بورسیا مونشن گلادباخ و کارلسروهه اشاره کرد. شفر در دوران بازی در تیم مونشن گلادباخ یک بار قهرمان بوندسلیگا شد و یک بار هم توانست جام یوفا را فتح کند.

شفر از سال ۱۹۸۲ به جرگه مربیان پیوست و کار خود را از تیم دوم بورسیا مونشن گلادباخ شروع کرد؛ سپس به عنوان استعدادیاب در تیم اصلی این باشگاه مشغول فعالیت شد. وی در ادامه هدایت تیم های مطرحی چون اشتوتگارت و کارلسروهه را بر عهده گرفت و با کارلسروهه قهرمان جام اینترتوتو شد.

شفر در اولین تجربه ملی خود، هدایت تیم ملی کامرون را پذیرفت و در سال ۲۰۰۲ با این تیم قهرمان جام ملت های آفریقا شد. در سال ۲۰۰۳، شفر کامرون را تا فینال جام کنفدراسیونها پیش برد اما در بازی نهایی مغلوب گل طلایی تیری آنری شد و دستش از عنوان قهرمانی کوتاه ماند. شفر علاوه بر کامرون، در تیم های ملی تایلند و جامائیکا هم مربیگری کرد.

در عرصه باشگاهی شفر در تیم هایی چون باکو آذربایجان، الاهلی و العین امارات و موان تونگ یونایتد تایلند مربیگری کرد و با این تیمها به عنوان مختلفی دست یافت. شفر به عنوان ششمین مربی خارجی تاریخ باشگاه استقلال قرار است تا پایان فصل هدایت آبی پوشان را بر عهده بگیرد. وی مسن ترین مربی استقلال در تاریخ لیگ برتر به حساب می آید. هشتمین مربی آلمانی تاریخ لیگ برتر (و دومین مربی آلمانی استقلال) در بدو ورودش به ایران برای رقیب دیرینه کری خواند و استقلال را تیمی برتر از پرسپولیس توصیف کرد. باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا شفر در عمل هم می تواند ادعای خود را ثابت کند یا نه.
منبع: سایت 90

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها