کد خبر: 447362
تاریخ انتشار :

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس با 4 گل طلسم ذوب‌آهن را شکست و قهرمان شد/ توقف دوباره پارس در روز برتری پدیده در دربی مشهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ادامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال عصر امروز پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب آهن اصفهان بود.

به گزارش نامه نیوز، پرسپولیس برانکو در سال های اخیر همواره مقابل ذوب آهن از کسب پیروزی محروم بوده و برانکو قصد داشت در این بازی تنها طلسم خود در فوتبال ایران را بشکند چرا که ذوب آهن تنها تیم لیگ برتری بود که مغلوب برانکو نشده بود.
سرمربی موفق قرمزها که تیمش با یک بازی کمتر صدرنشین لیگ است برای این بازی ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان( 79- فرشاد احمد زاده)، وحید امیری(86 - آدام همتی)، علی علیپور( 78 - سیامک نعمتی) و گادوین منشا را به میدان فرستاد.
در تیم امیر قلعه نویی نیز رشید مظاهری، محمد نژاد مهدی، جورجی گولسیانی، مهدی مهدی پور، سید محمد حسینی، احسان پهلوان(64 - ربیع عطایا)، مرتضی تبریزی(46 - مهدی رجب زاده)، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر(77 - محمد ستاری)، حمید بوحمدان و کی‌روش استنلی بازی کردند.
پرسپولیس بازی را بهتر شروع کرد و بعد از خلق چندین موقعیت نصفه و نیمه توانست در دقیقه 22 روی کار ترکیبی منشا و امیری و ضربه تمام کننده علیپور به گل نخست برسد.
در دقیقه 36 نیز کرنر ارسالی از سوی محسن مسلمان با ضربه سر کمال کامیابی نیا به گل دوم قرمزها تبدیل شد. دو دقیقه بعد داور در یک تصمیم مشکوک به نفع ذوب آهن پنالتی گرفت که اعتراض قرمزها را به همراه داشت. تبریزی پشت توپ قرار گرفت اما ضربه اش به تیر دروازه خورد.
نماینده اصفهان می توانست در نیمه اول گلزنی کند اما با وجود اشتباه بیرانوند، انصاری توانست موقعیت حریف را مهار کند تا بازی در نیمه نخست با برتری دو بر صفر قرمزها خاتمه یابد.
در نیمه دوم باز هم پرسپولیس ریتم خوب خود را حفظ کرد و می توانست در دقیقه 59 با تک به تک منشا به گل برسد اما مظاهری این ضربه را مهار کرد. در دقیقه 70 اما منشا توانست طلسم گل نزدنش در لیگ برتر را بشکند و روی پاس علیپور دروازه مظاهری را باز کند.
9 دقیقه بعد از این گل ارسال دیدنی وحید امیری از سمت چپ با ضربه سر فرشاد احمدزاده به گل چهارم پرسپولیس تبدیل شد تا کار شاگردان قلعه نویی تمام شود و برانکو قدرتمندانه طلسم پیروز نشدن تیمش برابر ذوب آهن را بشکند.
در دیگر دیدار امروز در دربی مشهد تیم پدیده توانست با گل های خانزاده و قاضی مشکی پوشان را شکست دهد.
دیدار نفت تهران و پارس جنوبی جم نیز با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا ناکامی های اخیر پارس جم ادامه پیدا کند. با این تساوی قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل مسجل شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها