با این بازی ترس را تا استخوان احساس خواهید کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
به گزارش نامه نیوز ، بيگانههاي عجيبالخلقه و خطرناک، در بسياري از بازيها ظاهر شدند و بازيکنان را ترساندند. زامبيها به ناگاه از پنجره بيرون پريدند و بازيکنان از ترس جانشان تا آخرين گلوله خود را به سمت آنها شليک کردند اما Amnesia ترس را به شکل ديگري به تصوير کشيد.
سازنده سوئيسی Amnesia به خوبي از شبهاي سرد و طولاني اين کشور تاثير گرفته و فضايي يخ و کاملا خالي از هر احساسي جز ترس را به تصوير کشيده است.
خالق اين مجموعه معتقد است ترس در يک بازي ترسناک، زماني ظهور پيدا ميکند که عامل وحشت کمتر ديده شود. در حالي که در Dead Space يا ديگر بازيهاي سبک Horror بازيکن بارها عامل وحشتناک را ميبيند و اندک اندک ترسش فروکش ميکند، در Amnesia يک ترس رواني از موجودي ناشناخته بر بازي حاکم است، موجودي که آن را هيچ گاه درست نخواهيد ديد و کوچکترين برخورد با او به مرگ منتهي ميشود.
اين نوع ترس صرفا رواني است، درست مانند يک خواب ترسناک که شما را با فريـاد بيدار ميکند، در حالي که ممکن است با ديـدن وقايع همان خواب در بيداري، حتي نگران هم نشويد چـه برسـد به وحشت زده.
بعد از موفقيت چشم گير دو نسخه از Amnesia اين بار Frictional Games بازي ديگري را در دست ساخت دارد.
اين بازي Soma نام دارد. اگر چه اين بازي ديگر از مجموعه Amnesia تلقي نميشود اما به روشني ميتوان امضاي سازنده بازي را در آن ديد؛ ترسي که حتي مشخص نيست در واقعيت اتفاق ميافتد يا صرفا در خيال و باز هم همه چيز کاملا سور رئال به نظر ميرسد.
داستان بازي در يک ايستگاه پيشرفته تحقيقاتي اتفاق ميافتد، ايستگاهي وسيع و کاملا ايزوله، به گونهاي که ساکنان آن به هيچ وجه به محيط خارج از ايستگاه دسترسي ندارند. قهرمان داستان، يک تکنسين است و همه چيز از زاويه ديد اول شخص او به تصوير کشيده ميشود. به ناگاه، همه ساکنان ايستگاه به موجوداتي روباتي يا بيگانههاي عجيب تبديل ميشوند. هميشه ميتوان با روباتهاي آسيب ديده گفتوگو کرد. آنها خود را انسان معرفي کرده و از قهرمان بازي تقاضاي کمک ميکنند در حالي که روباتهاي سالم، در کمتر از آني جان آنها را ميگيرند. در طول بازي بازيکن دائما با اين سوال روبهرو ميشود که آيا اين اتفاقات در واقعيت رخ ميدهد يا همه چيز صرفا حاصل جنوني است که تکنسين به آن مبتلا شده است، چرا که در دنياي واقعيت، ممکن است يک بيماري رواني سبب شود بيمار وقايعي را به عينه دريافت و کاملا باور کند.
ايستگاه تحقيقاتي، در عين حال که فضاي رعب انگيز دارد، يک پازل بزرگ نيز هست. قهرمان بازي براي عبور از قسمتهاي مختلف، بايد درها را باز کند و موانع را از سر راه بردارد. براي اين کار دائما به تامين انرژي، استفاده از سوئيچها و کشف رمزها مشغول خواهيد بود. در طول حل معماها، وقايع سادهاي مانند سر خوردن از پله يا در رفتن نردبان اتفاق ميافتد؛ وقايعي کاملا معمولي که به سبب شرايط وحشتناک بازي، مو را بر بدن سيخ ميکنند.
Soma در مقايسه با Amnesia از گرافيک بسيار پيشرفتهتري بهره ميبرد. اين بازي يک عنوان کاملا نسل هشتمي است و جزئيات فراوان محيط و فيزيک منحصر به فرد آن همتراز با استانداردهاي روز ساخت بازي به نظر ميرسد.
اين بازي براي اجرا در ويندوز، مکينتاش، لينوکس و PS4 در 31 شهريور به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد.
دیدگاه تان را بنویسید