کد خبر: 25631
تاریخ انتشار :

سومین گفتگوی رودروی رییس جمهور با مردم در آستانه ارائه لایحه بودجه 92 و پرداخت عیدانه/ احمدی‌نژاد با مردم سخن خواهد گفت یا منتقدانش؟ + جدول

سومین گفتگوی رودروی رییس جمهور با مردم در آستانه ارائه لایحه بودجه 92 و پرداخت عیدانه/ احمدی‌نژاد با مردم سخن خواهد گفت یا منتقدانش؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، محمود احمدی‌نژاد،این روزها به شدت فعال شده است، سفرهای استانی و خارجی، حضور در همایش‌های سیاسی، اقتصادی و بعضا انتخاباتی، افتتاح پروژه‌های متعدد صنعتی و عمرانی، شرکت در اختتامیه جشنواره‌ تئاتر فجر و مسابقات جهانی کشتی تنها بخشی از مشغله‌های این روزهای رییس جمهوری است که باید 4 ماه دیگر کلید پاستور را به دست رییس جمهوری دیگری بدهد. احمدی‌نژاد اما در بحبوحه این شلوغی‌ها بی میل نیست که باز هم رودرو با مردم سخن بگوید. کمتر از یک ماه از حضور رییس جمهور در رسانه ملی و بیان سخنانی که به زعم رییس جمهور مردم باید آن را از زبان منتخب خود بشنوند، «رییس جمهور رسانه‌ای »و البته «پرحاشیه» باز هم هوای گفت و گوی تلویزیونی کرده‌ است. احمدی نژاد در حاشیه نشست هیئت دولت خبر از این گفت‌و‌گو داده و وعده داده بود که درباره بودجه سال 92 با مردم سخن خواهد گفت.

گفت‌و‌گوهای تلویزیونی رئیس جمهور اما همواره با حواشی فراوانی همراه بوده است. اصرار دولت بر مواضع خود در خصوص برخی قوانین خاص نظیر هدفمندی یارانه‌ها، اختیارات رییس قوه مجریه و پاسخ های رییس جمهور به برخی انتقادات درباره قانون گریزی‌ها و عدم اجرای برخی مصوبات مجلس، از مهمترین محورهای سخنان رییس دولت بوده که در بسیاری از موارد توپ این مشکلات به زمین دیگر قوا و نهادها پاس داده شده است و دولتی که به زعم رییسش هیچ تخلف و قانون گریزی نداشته و در مسیر اجرای قانون و تحقق حقوق مردم گام برداشته است.

«نمی‌گذارند»، «اخلال ایجاد می‌کنند»، «قانون‌هایی تصویب می‌کنند که دست ما را می‌بندد» و ... واژه هایی که شاه بیت سخنان رییس جمهور را تشکیل داده اند تا با بهره گیری از این کلمات بار انتقادات را از دوش دولت خود بردارد.

کنایه‌های رئیس جمهور نیز وجه متمایز دیگر سخنان محمود احمدی نژاد بوده است، آنجا که او در هر نشست خبری یا گفتگوی تلویزیونی موجی از انتقادات را روانه دستگاه ها و نهادهای دیگر می کرد تا آنجا که رمزگشایی از سخنان رییس دولت به کارویژه رسانه ها بعد از هر گفتگو تبدیل شده است.

در آستانه ارائه لایحه بودجه 92 به مجلس، و در شرایطی که بحث ها از یک سو در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی و انتخاباتی بودن برخی تحرکات اخیر دولت بالا گرفته است، احمدی نژاد امشب بار دیگر رودرو با مردم سخن خواهد گفت، سخنانی که گرچه با محوریت بودجه و قانون هدفمندی از آن اطلاع رسانی شده اما با مروری اجمالی بر سخنان اخیر رییس جمهور به نظر می رسد لیست محورهای سخنان رییس جمهور چیزی بیشتر از موارد ذکر شده باشد.

احمدی نژاد در سال 91 دو بار به صورت مستقیم از طریق رسانه ملی به مردم گفت و گو کرد که یکی از آنها در شهریور و دیگر در دی ماه صورت گرفت. وی در گفت‌‍و‌‎گو شهریور خود با بیان برخی سخنان مبهم و دوپهلو استارت انتخاباتی دولت را روشن کرد و گفت «شما از کجا می‌دانید که یک سال به پایان کار دولت باقی مانده است؟» و البته بازهم مخالفین دولتش را به کارشکنی در خدمت‌رسانی او و همکارانش در دولت متهم کرد

وی در دومین گفت و گوی خود با مردم در دی ماه و در شرایطی که مجلس عدم اجرای فاز دوم هدفمندی را تصویب کرده بود، از قانون هدفمندی یارانه ها سخن گفت و موفقیت‌های دولتش و اینکه با هدفمندی می توان به قله های موفقیت رسید به شرط اینکه مجلس اجازه بدهد دولت مرحله دوم هدفمندی را اجرا کند. احمدی نژآد در این سخنان خود بازهم از کارشکنی ها در کار دولت گفت و اینکه نمی‌گذارند دولت مسیر خود را پیش برود.

سومین گفت و گوی مستقیم رییس جمهور با مردم آیا گفتگو با مردم خواهد یا بار دیگر پاسخ به انتقادات مخالفان اقتصادی و سیاسی دولت؟

زمان گفت‌و‌گوی تلویزیونی

مهمترین محورهای سخنان رییس جمهور

کنایه‌های مطرح شده در گفتگوی تلویزیونی رییس جمهور

15 شهریور 91

دولت نباید به خاطر اظهارنظر برخی چوبش را بخورد

امامان جمعه - مجلس شورای اسلامی- احمد توکلی - قوه قضائیه

برخی با انبار کردن ارز التهاب در کشور ایجاد کردند

مشکلات اقتصادی درون کشور علاوه بر فشارهای دشمن به برخی باندهای داخلی مرتبط است

دست و بال دولت در یک و نیم سال گذشته بسته شده است،

ارز 3 هزار تومانی جنگ روانی است

فعلا برنامه ای برای تقدیم اصلاحیه بودجه به مجلس نداریم در مورد هزینه های بودجه سخت گیری‌هایی را آغاز کردیم و به وزرا هم اعلام کردم هر کسی اعتراض کرد بگویید احمدی نژاد دستور داده است .

مگر خزانه دولت می تواند از سه نقطه مدیریت شود، البته دستگاه های دیگر می توانند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند .

ما به قانون و قانونگذار احترام می گذاریم اما قانونگذار نباید وارد اجرا شود و در اجرا دخالت کند اگر این مسیر دنبال شود، دچار مشکل می شویم .

براساس قانون ما ظرف 5 سال باید این قانون را اجرایی کنیم اما باز شاهد و ناظر آن هستیم که دیگران درباره اجرای آن تصمیم می گیرند و مدام تصمیمات خود را بیان می کنند .

ضمن آنکه هجمه های ناجوانمردانه ای به دولت می شود اما ما باز در قبال این هجمه ها سکوت می کنیم .

3 دی ماه 1391

نمی‌توان با اجرای بخشی از هدفمندی یارانه‌ها، تحقق کامل اهداف را انتظار داشت

مجلس شورای اسلامی- مخالفین دولت- تعدد نهادهای نظارتی در کشور - مجمع تشخیص صلحت نظام -

بخش مهمی از تورم به خاطر مسائل ارزی است

با تصمیم‌گیری خارج از اراده دولت، معوقات بانکی اضافه شد

قانون هدفمندی یارانه‌ها 11بار اصلاح شد

تقریبا با هیچ‌کدام از این اصلاحات موافق نبودیم. باید اجازه‌ی اجرا داده شود تا ضعف‌ها را ببینیم. قانونی که هنوز گرم نشده است، نمی‌توان ایرادات آن را دید.

معتقدم باید اقتصاد از یک نقطه مدیریت شود. نمایندگان عزیز ما هستند، اما باید مرزبندی‌ها معلوم شود. قانون نمی‌تواند تمام جزییات اجرا را مشخص کند، لذا انعطاف در این کار لازم است.

نمی‌توان قانون را هر روز تغییر داد. حیطه‌ دولت و مردم مشخص شده است و دولت پشتیبان مردم است

عده‌ای با انگیزه‌های سیاسی، اطلاعات منفی در جامعه منتشر می‌کنند

باید بپذیریم که اقتصاد از یک نقطه مدیریت شود

همه باید دولت را کمک کنند که بازار ارز را کنترل کند

تضمین می‌دهیم اقتصاد درست شود اما اجازه دهند از مدیریت از یکجا انجام شود

این دولت تنها دولتی است که 30 درصد درآمد را کنار گذاشته است

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها