کد خبر: 628165
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با احمد کریمی اصفهانی

سهم‌خواهی از رئیسی ظلم به ملت است

احمد کریمی اصفهانی گفت: گروه‌هایی هستند که می‌خواهند نفرات خود را به دولت تحمیل کنند که باید بدانند دولت به هیچ گروهی وام‌دار نیست و کسی نمی‌تواند بگوید آقای رئیسی به دلیل حمایت ما رأی آورد.

سهم‌خواهی از رئیسی ظلم به ملت است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سید ابراهیم رئیسی هنوز لیست وزرای پیشنهادی‌اش را تقدیم مجلس نکرده است و هرچه ارائه لیست طولانی می‌شود این شائبه به وجود می‌آید که آیا رئیسی تحت فشار برخی گروه‌های سهم‌خواه است؟

احمد کریمی اصفهانی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای رئیسی هرچه زودتر باید لیست وزرا را به مجلس ارائه کند تا مجلس هم سریع وضعیت آنها را معلوم کند تا کشور از شرایط کنونی بیرون آید. از طرفی آقای رئیسی باید حواسش به سهم‌خواهی برخی طیف‌ها باشد. گروه‌هایی هستند که می‌خواهند نفرات خود را به دولت تحمیل کنند که باید بدانند دولت به هیچ گروهی وام‌دار نیست و کسی نمی‌تواند بگوید آقای رئیسی به دلیل حمایت ما رأی آورد. سهم‌خواهی از رئیسی و فشار وارد کردن به او ظلم به ملت ایران است؛ ملتی که رئیسی را انتخاب کرده‌اند تا دولتی متخصص، ولایت‌مدار و انقلابی روی کار آید».

او ادامه داد: «بعد از این آقای رئیسی مسئولیت تمام تصمیم‌های قوه مجریه را دارد. او است که در پیشگاه مردم قسم خورده است، او است که مشروعیت ریاست‌جمهوری‌اش را با تنفیذ رهبری به دست آورده و او است که باید به مردم پاسخ دهد و این گروه‌های سهم‌خواه اگر مشکلی در کار پیش آید کجا خواهند بود؟ آیا جواب انتخاب یک وزیر ناکارآمد را می‌دهند؟»

این فعال سیاسی بیان کرد: «آقای رئیسی که مانند رؤسای جمهور گذشته به محض روی کار آمدن نگفت مخروبه‌ای را تحویل گرفته‌ام. او آمده است تا بدون گلایه‌های مستمر کار کند. او مرد کار است؛ پس بهتر است تمام گروه‌های سهم‌خواه بگذارند تا او کارش را بکند. نه پایداری‌، نه شورای وحدت، نه شورای ائتلاف و نه هیچ گروه دیگری دینی بر گردن رئیسی ندارد و بهتر است همه سیاسی‌ها این موضوع را بدانند».

او در پاسخ به این پرسش که آیا مناسب است که رئیسی از نمایندگان مجلس برای مسئولیت‌های دولتی استفاده کند یا خیر، اظهار کرد: «من با هیچ اسمی کاری ندارم اما یک قاعده کلی را می‌دانم که در کشور قحط‌الرجال نیست که دولت بخواهند نماینده‌ها را وزیر کند. بهتر است نمایندگان به نمایندگی خود بپردازند و دولت هم از آنها استفاده نکند».

کریمی اصفهانی در پایان درباره انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران و حواشی پیرامون این موضوع گفت: «درباره آقای زاکانی همین قانونی که وجود دارد صادق است و اگر قرار باشد قانون هم تغییر کند برای نفرات بعدی قابل اجرا خواهد بود؛ علاوه بر این خود آقای زاکانی باید حواسش باشد که چه کار می‌کند. او وقتی می‌بیند که شرایط فردی‌اش با موازین قانونی شهردارشدن مطابقت ندارد، به عنوان فردی که نماینده مجلس است و وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین دارد، نباید راضی به تغییر قانون برای شهردار شدنش بشود و پیش از همه این حرفا خودش باید از پذیرش مسئولیت شهرداری کنار برود و به مجلس برگردد و نماینده مردم قم باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها