کد خبر: 631693
تاریخ انتشار :

علت نشت آب یخچال چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

گودالی آب جلوی یخچال شما از منبع نامعلوم هرگز کشف خوشایندی نیست. صاحبان خانه اغلب خود را می‌پرسند که "چرا یخچال من آب به کف نشت می دهد؟" و یافتن پاسخ همیشه آسان نیست. ممکن است مشکل اساسی باشد و مجبور شوید برای رفع آن به یک متخصص یا نمایندگی مجاز مانند نمایندگی تعمیر و سرویس یخچال دوو، مراجعه کنید.

 

01

اینجا شش علت رایج نشت یخچال و نحوه رفع آنها آورده شده است:

·مسدود کردن یخ زدایی

آیا یخچال شما نشت آب دارد؟ به شلنگ تخلیه یخ زدایی نگاهی بیندازید. این لوله ممکن است در زیر محفظه فریزر ، زیر سطل تولید یا پشت دستگاه قرار گیرد. ذرات غذا و بقایای دیگر می توانند شلنگ تخلیه را مسدود کنند. در نهایت ، انسداد باعث می شود که چگالش ذوب شده روی زمین نشت کند.

  • راه حل: سوراخ تخلیه داخل یخچال را با کمی آب گرم بشویید. اگر گرفتگی تکان نمی خورد ، سعی کنید آن را با لوله تمیزکننده یا آویز کت مجبور کنید. سپس ، شلنگ تخلیه یخ زدایی را پیدا کرده و شیر تخلیه متصل شده را با آب و صابون تمیز کنید. اگر مشکل شلنگ تخلیه/تخلیه بود ، هنگامی که هرگونه انسداد و خاک را برطرف کردید ، نشت یخچال شما باید متوقف شود.

·مخزن تخلیه ترک خورده

در زیر یخچال شما یک ظرف تخلیه وجود دارد که آب میعانات را از باله های تبخیر کننده جمع آوری می کند. به طور معمول ، آب در ظرف تخلیه تبخیر می شود. هرگز نیازی به خالی کردن آن نیست با این حال ، اگر ترک ، شکاف یا شکاف در ظرف وجود داشته باشد ، ممکن است آب جمع آوری شده در کف آشپزخانه نشت کند.

  • راه حل: به سادگی ظرف تخلیه را بیرون بیاورید و از نظر ترک خوردگی آن را بررسی کنید. اگر متوجه آسیب دیدید ، آن را تعویض کنید. به فروشگاه سخت افزار محلی خود بروید و یک ظرف تخلیه جدید بخرید.

·نشت خط آب

یخچال های دارای خطوط آب بسیار محبوب هستند. خوب است یک لیوان سرد آب یخ در صورت نیاز تهیه کنید. با این حال ، اگر یخچال شما از پشت نشت می کند ، ممکن است خط لوله شل یا آسیب دیده مقصر باشد. همچنین ممکن است متوجه کاهش تولید یخ یا مشکلات جریان آب شوید.

  • راه حل: خط آب و شیر متصل پشت یخچال را از نظر نشتی بررسی کنید. اگر نشتی در شیر پیدا کردید ، اتصال را محکم کنید. اگر شلنگ چنگ زده یا نشت کرده است ، قسمت خراب شده شلنگ را بریده یا کل شیلنگ را تعویض کنید.

·اتصال بد فیلتر آب

آیا یخچال فانتزی مدرن با فیلتر آب دارید؟ اتصال ضعیف بین فیلتر آب و یخچال ممکن است منجر به نشت آب به کف شود. نصب فیلتر اندازه اشتباه نیز می تواند مقصر باشد.

  • راه حل: فیلتر آب را برداشته و دوباره آن را وارد کنید. اگر هنوز گودال روی زمین پیدا کردید ، یک فیلتر جدید نصب کنید. فیلترهای قدیمی با افزایش سن فرسوده می شوند و ترک می خورند. مطابق دستورالعمل سازنده ، فیلتر مناسب را خریداری کنید. اگر این مشکل است ، هنگامی که فیلتر جدید را در محل قرار می دهید ، نشتی باید متوقف شود.

 

02

·رطوبت زیاد

آب و هوای بسیار مرطوب می تواند باعث نشت یخچال شود. غافلگیر شدن؟ دلیل این امر این است: از آنجا که رطوبت هوا با دمای سرد یخچال شما مخلوط می شود ، تراکم ایجاد می شود و ظرف تخلیه را سریعتر از حد معمول پر می کند. و وقتی ظرف سرریز می شود ، یک گودال روی زمین می بینید.

  • راه حل: ظرف تخلیه را در روزهای مرطوب به صورت دستی خالی کنید تا از نشت جلوگیری شود. اگر رطوبت زیاد یک امر معمول است ، دستگاه رطوبت گیر را در آشپزخانه نصب کنید.

 

·درب یخچال را باز مانده

باز نگه داشتن طولانی مدت درب یخچال باعث می شود یخچال و فریزر بیش از حد کار کند و در نهایت وارد گودال بزرگی از تراکم می شوید.

  • راه حل: در یخچال را ببندید! اگر مشکل همچنان ادامه داشت ، مهر و موم لاستیکی روی درها را با آب و صابون تمیز کنید. مهر و موم را با یک لایه نازک از ژل نفت چرب کنید. این ثابت باید مهر و موم محکم را تضمین کند.

 

برای مطالعه بیشتر نشست آب از یخچال را از مقاله بررسی علت خراب شدن یخچال و نحوه جلوگیری و رفع آن، مطالعه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    Markets

    دیگر رسانه ها