کد خبر: 674457
تاریخ انتشار :

دادگاه ترامپ مانع از شرکت او در انتخابات می‌شود؟ / مرد مو نارنجی محبوب‌تر شد!

ترامپ در چند روز پس از کیفرخواست بیش از هفت میلیون دلار جمع آوری کرده است. او به طور قابل توجهی در حال اجرای یک نمایش بسیار بزرگ از دادگاه خود است.

دادگاه ترامپ مانع از شرکت او در انتخابات می‌شود؟ / مرد مو نارنجی محبوب‌تر شد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: بعد از برگزار شدن دادگاه ترامپ و دستگیری اش بسیاری در مورد امکان شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بحث می کنند.

پایگاه NPR (رادیو ملی عمومی) آمریکا در مصاحبه ای با تحلیلگرش به دنبال پاسخ به این پرسش است که  "تاثیر محاکمه ترامپ بر نامزدی او در انتخابات ۲۰۲۴ چیست؟"

تأثیر دادگاه نیویورک بر ترامپ، جمهوری خواهان و شرایط سیاسی آمریکا

دومینیکو مونتانارو، خبرنگار سیاسی و تحلیلگر ارشد NPR در مورد این مساله که محاکمه دو روز قبل چگونه بر تلاش های کمپین انتخاباتی ترامپ تأثیر می‌گذارد، می گوید: ما قبلاً این نمایش را با ترامپ دیده بودیم. او دو بار استیضاح شده است. واقعا این مسائل چیزی را تغییر نداد.

وقتی سخن از کمپین انتخاباتی و پایگاه رای ترامپ به میان می‌آید،  از یک سرمایه‌گذاری عظیم صحبت می شود. او از این کمپین، پول جمع آوری کرده است. کمپین او می گوید ترامپ در چند روز پس از کیفرخواست بیش از هفت میلیون دلار جمع آوری کرده است. او به طور قابل توجهی در حال اجرای یک نمایش بسیار بزرگ از این دادگاه است.

مونتانارو در مورد حمایت جمهوری خواهان از ترامپ به خبرنگار NPR گفت: ترامپ واقعاً هم حزبی های خود را وادار کرده است که پشت سر او صف آرایی کنند. جمهوری خواهان در کنگره دادستان نیویورک [آلوین براگ] را مورد انتقاد شدید قرار دادند. آنها هم صدا با ترامپ می گویند که این دادگاه با انگیزه های سیاسی برگزار شده است. در کل، ما شاهد بوده ایم که بخش کوچکی از جامعه سیاسی علیه ترامپ صحبت کرده اند. تنها یک نامزد بالقوه انتخاباتی بود که ترامپ را محکوم کرد و آن هم فرماندار سابق آرکانزاس، آسا هاچینسون بود. او گفته تحقیقات و پرونده های قضایی علیه ترامپ، وقتی با هم جمع شوند، بسیار جدی و عظیم هستند و به همین دلیل، ترامپ نباید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شود.

دادگاه اخیر باعث افزایش محبوبیت ترامپ شده است

تحلیلگر NPR در مورد تحقیقات قضایی اخیر و همه پرونده هایی که بر شانس ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ تأثیر می گذارند، گفت: سه نهاد در حال انجام چهار تحقیق هستند؛ یکی در نیویورک (همین پرونده اخیر در رابطه با استورمی دنیلز) و دو مورد هم در جورجیا. مورد دوم و سوم توسط دولت فدرال ایالت جورجیا دنبال می شود و مربوط به تلاش های ترامپ برای به هم زدن انتخابات ۲۰۲۰ است. با این حال، بعید است این پرونده ها بر نظر و رای جمهوری خواهان تأثیر بگذارد. سارا لانگول محقق حوزه انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان است. او که گروه‌های متمرکز رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را اداره می‌کند، برای اولین بار در هفته گذشته متوجه شد که هیچ‌کس در گروه مرکزی حزب نگفته است که به دیسانتیس ( فرماندار فلوریدا و اصلی ترین رقیب درون حزبی ترامپ) در مقابل ترامپ رای می‌دهد. بنابراین به نظر می رسد ترامپ واقعاً در حال تقویت پایگاه و افزایش تسلط خود بر پایگاه رای دهندگان و اعضاء حزب جمهوری خواه است.

پرونده های قضایی ترامپ/ طوفانی در راه است

تحلیلگر NPR در مورد سایر پرونده های قضایی رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: خوب، همانطور که گفته شده، این یکی از چندین تحقیقات و پرونده های قضایی است که ترامپ با آن روبرو است. به جز موارد ذکر شده، دو پرونده از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده در حال پیگیری است: یکی در مورد دستکاری اسناد طبقه بندی شده توسط ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش و دیگری پرونده مربوط به نقش ترامپ در شورش ۶ ژانویه در ساختمان کنگره در واشنگتن. همچنین تحقیقاتی در جورجیا وجود دارد که بر اقدامات ترامپ و متحدانش پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ متمرکز است. این پرونده ها احتمالا تا ژانویه ۲۰۲۴ ترامپ را به دادگاه بکشانند و قطعا فضای عجیب تر و سخت تری در بین جمهوری خواهان و اطرافیان ترامپ ایجاد خواهد کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها