کد خبر: 680700
تاریخ انتشار :

هویت یکی از افراد مظنون در حادثه مرگبار ناتینگهام انگلیس اعلام شد

لندن – ایرنا – پلیس انگلیس با صدور بیانیه‌ای یکی از عوامل مظنون در حادثه مرگبار «ناتینگهام» که سه کشته برجای گذاشت، فردی به‌نام «والدو آمیسائو مندس کالوکان» معرفی کرد.

هویت یکی از افراد مظنون در حادثه مرگبار ناتینگهام انگلیس اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، پلیس ناتینگهام‌شایر اعلام کرد که مظنون از دانشجویان پیشین دانشگاه ناتینگهام بوده است؛ جایی که دو نفر از قربانیان حادثه سه روز پیش تحصیل می‌کردند. با این حال مقامات امنیتی انگلیس می‌گویند که این موضوع، یعنی ارتباط پیشین آقای «کالوکان» با دانشگاه ناتینگهام ربطی به ماجرای کشتار قربانیان ندارد.

روزنامه دیلی میرور انگلیس نوشت: فرد مظنون که به زبان پرتغالی صحبت می‌کند اوت پارسال از دانشگاه ناتینگهام فارغ‌التحصیل شد. همسایگانش، وی را فردی مودب، کلیسا رو و از یک خانواده خوب توصیف کرده‌اند.

به نوشته نشریه دیلی تلگراف، خانواده «کالوکان» اصالتا اهل «گینه بیسائو» در غرب آفریقا هستند که سال ۲۰۰۷ به انگلیس مهاجرت کردند. پدرش، آمیسائو ۵۵ ساله، زمانی که در سال ۲۰۰۶ تابعیت پرتغالی را دریافت کرد، در جزیره «مادیرا» زندگی و کار می کرد. او مدت کوتاهی بعد به همراه همسر و سه فرزندش به انگلیس نقل مکان کرد و به عنوان شهروند اتحادیه اروپا مستقر شد.

بر اساس این گزارش، خانواده «کالوکان» در منطقه هاورفوردوست واقع در غرب ولز ساکن شدند و مادر مظنون، خانم «سلست» بعنوان پرستار در بیمارستان «ویثی‌شاو» آغاز به‌کار کرد. پدرش هم به عنوان مددکار مدنی مشغول به‌کار شد و آنها به طور منظم در کلیسای «کالواری» در منطقه عبادت کردند.

دیلی تلگراف در ادامه گزارش خود آورده است: برادر کوچکتر «والدو» در دانشگاه کمبریج در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرد و خواهرش که هنوز در مدرسه محصل است به عنوان فردی درس خوانده و با استعداد توصیف شده است.

این گزارش می‌افزاید: والدو که صبح روز سه شنبه در مرکز شهر ناتینگهام به ظن کشتن «نام بارنابی وبر»، «گریس اومالی-کومار» و ایان کوتس دستگیر شد، تابستان گذشته با اخذ مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه ناتینگهام فارغ التحصیل شد.

هنوز مشخص نیست که انگیزه او از این اقدام چه بوده و چه کسانی با وی در این ماجرا همدست بوده‌اند.

گفته می‌شود که والدو تا سپتامبر سال گذشته در ساختمانی نزدیک به محل حادثه زندگی می‌کرده است. یکی از ساکنان محلی ادعا کرد که همیشه بوی شدید مواد مخدر از خانه می آمد؛ به همین‌خاطر صاحبخانه صبر خود را از دست داد و ملک را برای فروش گذاشت.

مشخص نیست که فرد مظنون پس از آن به کجا نقل مکان کرده است. برخی گزارش‌ها حاکیست که او احتمالا این اواخر کارتن خواب شده بود.

والدو به گفته رسانه‌های انگلیس سابقه کیفری نداشته است اما به‌دلیل مشکلات روانی تحت نظر پلیس بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها