کد خبر: 684739
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسن بهشتی‌پور

روابط رژیم صهیونستی و آمریکا استراتژیک و فراتر از دولت‌هاست

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: همه نیروها در رژیم صهیونیستی، ضدایرانی هستند. به نظر می‌رسد اینکه دولت نتانیاهو در اسرائیل ضعیف شود یا حتی سقوط کند، تأثیری در لابی‌های ضدایرانی این رژیم علیه ایران ندارند.

روابط رژیم صهیونستی و آمریکا استراتژیک و فراتر از دولت‌هاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: تحولات رژیم صهیونیستی را که مشاهده می‌کنیم، در می‌یابیم دولت نتانیاهو به شدت تضعیف شده است و اعتراضات گسترده‌ای هم علیه اقدامات اخیرش در اصلاح قضایی این رژیم به منظور تقویت جایگاه خودش، صورت گرفته است. از سوی دیگر دولت بایدن هم انتقادهای تندی را علیه دولت نتانیاهو ابراز کرده و به طور کلی وضعیتی پیچیده در این رژیم به وجود آمده است.

حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر مسال سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «روابط اسرائیل و آمریکا، استراتژیک است و استراتژیک معنای دقیق و علمی دارد؛ به این معنی که دو کشور در کلیه سطوح اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی ارتباط داشته باشند. البته وجود رابطه استراتژیک به معنی نبود اختلاف میان آنها نیست؛ کمااینکه چه در حال و چه در گذشته اختلافاتی میان رژیم صهیونیستی و آمریکا را شاهد بوده‌ایم. با این وصف چه جمهوری‌خواهان در آمریکا روی کار باشند یا دموکرات‌ها یا چه نتانیاهو و حزب لیکود دولت را در اسرائیل در اختیار باشند یا حزب و افراد دیگری، تأثیری در روابط استراتژیک رژیم صهونیستی و آمریکا ایجاد نمی‌کند و این روابط فراتر از دولت‌هاست».

او ادامه داد: «لابی صهیونیستی هم در آمریکا یکدست و مثلا فقط از سمت حزب لیکود و نتانیاهو نیست که بگوییم اگر او در اسرائیل قدرت را از دست بدهد، لابی‌های صهیونیستی در آمریکا هم کم یا تمام می‌شود».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «بسیاری از لابی‌ها در آمریکا از سوی نیروهای چپ‌گرا و سکولار صهیونیستی است؛ نیروهایی که اتفاقا منتقد نتانیاهو هم هستند. لابی‌های صهیونیستی منافع کلی اسرائیل را تأمین می‌کند».

بهشتی‌پور در پایان گفت: «همه نیروها در رژیم صهیونیستی، ضدایرانی هستند. به نظر می‌رسد اینکه دولت نتانیاهو در اسرائیل ضعیف شود یا حتی سقوط کند، تأثیری در لابی‌های ضدایرانی این رژیم علیه ایران ندارند».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها