کد خبر: 686756
تاریخ انتشار :

بذرپاش؛ همچنان زیر ذره‌بین

بررسی کارنامه اعضای شریان نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از آنها به نوعی مرتبط با مهرداد بذرپاش هستند.

بذرپاش؛ همچنان زیر ذره‌بین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فردا نوشت: مهرداد بذرپاش چهره‌ای دولتی است که شاید به موازات اخباری که از او در دولت می‌رسد، تحرکات سیاسی‌اش رصد می‌شود و در صدر خبرها قرار می‌گیرد؛ حتی اگر فقط گمانه‌زنی باشد؛ به ویژه در مقطع کنونی که در سال انتخابات مجلس به سر می‌بریم و هر شخصیتی اگر ذره‌ای خارج از مسئولیت‌های رسمی‌اش موضعی بگیرد یا فعالیتی داشته باشد، اذهان به این سمت می‌رود که آیا او مشغول فعالیت انتخاباتی است؟ مهرداد بذرپاش هم از این قاعده مستثنی نیست؛ چه آنکه او تا زمانی در همین مجلس یازدهم نماینده مجلس بود و خودش در آخرین انتخابات مجلس شرکت کرده و رأی گرفته بود.

نام بذرپاش در ماه‌های اخیر بعد از تشکیل گروه شریان زیر ذره‌بین اهل سیاست قرار گرفت. نیمه اسفند سال گذشته بود که مجمع عمومی «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» با نام اختصاری «شریان» در محله ولنجک تهران برگزار شد. مهمان ویژه آن هم مهرداد بذرپاش بود. تصاویر او در کنار امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حمید رسایی و محمود نبویان حاشیه‌ساز شد و رسانه‌ها چنین گفتند که چرا یک مسئول دولتی آن هم وزیر دولت باید در نشست یک گروه سیاسی که به احتمال زیاد برای انتخابات تأسیس شده، شرکت کند؟ بذرپاش در آن مراسم سخنرانی هم کرد و گفت: «اگر می‌خواهید مجموعه متمایزی به نسبت سایر مجموعه‌های سیاسی که در سالیان اخیر آمدند و رفتند باشید، باید از تجربه گذشته درس بگیرید و بر نقاط مثبت متمرکز شوید و از اشتباهات و تجربیات غلط گذشته هم درس بگیرید و آنها را جبران کنید».

پس از انتشار اسامی اعضای شریان شائبه فعالیت انتخاباتی بذرپاش رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. تعداد قابل توجهی از اعضای شریان خط و ربطی به شخص بذرپاش داشتند. چند نمونه را ذکر می‌کنیم:

ابوالقاسم جراره مشاور بذرپاش در دیوان محاسبات بود که بعد از خروج بذرپاش از این مسئولیت، او سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس دیوان محاسبات شد یا فاطمه سادات حمیدیان که از مدیران ارشد و رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی است. وزارتخانه ای که هم اکنون مهرداد بذرپاش در رأس آن قرار دارد.

میثم نادی هم در دوره ریاست مهرداد بذرپاش بر دیوان محاسبات به مدیر کلی روابط عمومی و امور بین‌الملل آن نهاد منصوب شد.

محمدحسین رحمانی خلیلی در سال99 به مسئولیت امور پیگیری دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منصوب شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی است.

ذبیح الله زارع هم در تابستان سال گذشته با حکم معاون وزیر راه و شهرسازی به عضویت هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درآمد.

حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی است.

حضور این افراد که به نوعی به مهرداد بذرپاش مرتبط بوده و هستند، این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا بذرپاش قرار است با تکیه بر «شریان» در انتخابات تأثیرگذار باشد؟ این موضوع را برخی سیاسیون هم مطرح می‌کنند؛ مثلا چندی پیش احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین» گفته بود: اگر تشکیلات شریان که هدف انتخاباتی دارد با محوریت آقای بذرپاش ایجاد شده باشد، حتما اقدامی خلاف قانون است زیرا هیچکس نباید در جایگاهی دولتی اقدام به کارهای انتخاباتی کند؛ حتی اگر خودش نامزد انتخابات نشود و بخواهد بر روند انتخابات تأثیر بگذارد».

محمد مهاجری هم به «جماران» درباره نسبت شریان با جبهه پایداری و نقش مهرداد بذرپاش در شریان می‌گوید: «آدم‌هایش همان آدم‌ها آنها هستند و آدم جدیدی ندارند. آقای بذرپاش هم به عنوان عضوی از دولت مشغول آن کار است؛ تکذیب هم می‌کنند ولی بالاخره اخباری که از این طرف و آن طرف می‌رسد نشان می‌دهد ایشان به شدت مشغول انتخابات است».

البته همه اینها گمانه‌زنی‌هایی است که به اقتضای سال انتخابات مطرح می‌شود و تا کنون مهرداد بذرپاش هیچ یک از اینها را نپذیرفته است و باید منتظر ماند و دید که در ماه‌های پیش رو آیا نشانه‌ای متقن از نقش‌آفرینی مهرداد بذرپاش، وزیر جوان دولت سیزدهم، مشاهده می‌شود یا خیر؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها