کد خبر: 695563
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه نیوز با حسن بهشتی پور

اسرائیل توان جنگ طولانی ندارد

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اگر سوابق گذشته جنگ های رژیم صهیونیستی را نگاه کنیم، پیش بینی آن است که این جنگ نیز طولانی نخواهد بود.

اسرائیل توان جنگ طولانی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و ششمین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل تمدید نشد و حملات اسرائیل علیه مردم غزه به صورت گسترده ای آغاز شد و امروز شنبه با شدت بیشتری ادامه داشته است.

حسن بهشتی پور در گفتگو با نامه نیوز درباره آغاز مجدد جنگ غزه گفت: اسرائیل توان جنگ طولانی ندارد چون نه عمق استراتژیک دارد و نه پشیبانی نظامی قوی به لحاظ تجهیزات و نیرو بنابراین انتظار نمی رود که این جنگ یک سال طول بکشد. صهیونیست ها به هر حال طی چند هفته آینده راه حلی برای توقف جنگ پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه اگر پشتیبانی نظامی و سیاسی آمریکا نبود، صهیونیست ها توان ادامه جنگ را نداشتند، افزود: اگر سوابق گذشته جنگ های رژیم صهیونیستی را نگاه کنیم، پیش بینی آن است که این جنگ نیز طولانی نخواهد بود مگر آنکه آمریکا بخواهد معادلات منطقه را به کل تغییر دهد، بر همین اساس آنقدر صهیونیست ها را تجهیز کند تا آنها پیش بروند و کل نوار غزه را دوباره اشغال کنند.

وی درباره احتمال اجرای طرح کوچ دادن ساکنان غزه توسط اسرائیل اظهار کرد: این سیاست سالها توسط رژیم صهیونیستی دنبال می شود اما هیچ گاه به نتیجه نمی رسد چون فلسطینی ها چنین موضوعی را نمی پذیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه بی شک دولت نتانیاهو رفتنی است، یادآور شد: البته تصمیم گیران نظام سیاسی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو اجازه می دهند که جنگ غزه را به یکجایی برساند بعد او را کنار خواهند گذاشت، اتفاقی که برای اولمرت بعد از جنگ 33 روزه افتاد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها