روانشناسی شخصیت | چطوری با آدمای تهاجمی و پرو برخورد کنیم ؟ 7 روش برای در امان ماندن

ممکن است یک شبه تبدیل به یک گورو درگیری نشوید، اما این هفت عبارت بدون شک گامی محکم برای داشتن قاطعیت و هماهنگی بیشتر در تعاملات شما خواهند بود.


روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت: آیا آماده هستید که در میان آب های متلاطم درگیری با لطف و قاطعیت حرکت کنید؟
1. صدایت را می شنوم.

گام اولیه برای حل هر گونه تعارض این است که اطمینان حاصل شود که طرف مقابل احساس می کند شنیده می شود. با گفتن، من شما را می شنوم، شما احساسات و دیدگاه های آنها را تأیید می کنید و راه را برای گفتگوی بازتر هموار می کنید.
2. می فهمم که از کجا می آیی.

این عبارت بیانگر همدلی است. مطمئناً، ممکن است با دیدگاه آنها موافق نباشید، اما با تأیید اینکه دیدگاه آنها را درک می کنید، زمینه بی طرفی را برای گفتگوی بیشتر ارائه می دهید.
3. بیایید با هم راه حلی پیدا کنیم.

حل تعارض به معنای برد یا باخت نیست. در عوض، این در مورد یافتن یک زمینه مشترک است، یک راه حل قابل قبول که برای همه درگیرها کار می کند. وقتی می گویید بیایید با هم راه حلی پیدا کنیم، دعوت به همکاری می کنید نه رقابت.
4. از صبر شما قدردانی می کنم.

در سناریوهای پرتنش، شعله ور شدن خلق و خوی آسان است. ابراز قدردانی از صبر آنها نشان دهنده قصد شما برای حل و فصل مسالمت آمیز و غیر تهاجمی موضوع است.
5. آیا می توانیم استراحت کنیم و بعداً این گفتگو را از سر بگیریم؟

احساسات گاهی اوقات می توانند قضاوت ما را مختل کنند. پیشنهاد استراحت می تواند به هر دو طرف کمک کند تا آرام شوند و با ذهنی روشن تر به وضعیت نزدیک شوند.
6. ممکن است خودم را به وضوح بیان نکرده باشم.

ما انسان هستیم و این طبیعی است که هر از گاهی با کلمات خود دست و پنجه نرم کنیم. این عبارت نشان دهنده تمایل شما برای پذیرفتن مسئولیت هرگونه سوء تفاهم یا ارتباط نادرست است.
7. چگونه می توانیم در آینده از این امر جلوگیری کنیم؟

این سوال آینده نگر، تمرکز را از مشکل به راه حل های بالقوه تغییر می دهد، گفتگوی مثبت و طوفان فکری فعال را تقویت می کند.
خب! حالا شما مالک آن هستید!

دفعه بعد که خود را درگیر یک درگیری شدید، در حالی که نبضتان تند می شود و در تلاش برای یافتن کلمات مناسب برای گفتن هستید، این هفت عبارت را به خاطر بسپارید. آنها ممکن است به طور جادویی همه مشکلات را حل نکنند، اما بدون شک مسیریابی در موقعیت را کمی آسان تر می کنند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید