کد خبر: 696559
تاریخ انتشار :

دیو مو نارنجی آماده فتح آمریکا| پتک سنگین ترامپ بر سر دسانتیس

نظرسنجی ها نشان می دهند که محبوبیت ترامپ ماه به ماه بیشتر می شود و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، او بدون دردسر پیروز انتخابات درون حزبی شده و آماده رقابت با بایدن می گردد.

دیو مو نارنجی آماده فتح آمریکا| پتک سنگین ترامپ بر سر دسانتیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالیکه روز به روز به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ نزدیک تر می شویم، رقابت در حزب جمهوری خواه هر روز بیشتر می شود.

با برگزاری رقابت های درون حزبی و برگزاری چند مناظره، حالا بهتر می توانیم درباره آینده انتخابات نظر دهیم. شرایط فعلی گویای این است که دونالد ترامپ به مراتب قدرتمندتر از سایر رقبا است و بعید است دسانتیس یا نیکی هیلی بتوانند مانع از رسیدن او به مرحله نهایی انتخابات شوند.

مرد مو نارنجی؛ محبوب تر از همیشه

سی ان ان هم در گزارش اخیرش بر مطلب فوق تاکید کرده‌ است. پایگاه اینترنتی این شبکه در مقاله خود رقبای جمهوری خواه ترامپ را ضعیف تر از آن‌چیزی که در ابتدا به نظر می رسیدند، می داند و تاکید دارد که آنها باید کار متفاوتی انجام دهند تا بتوانند از سبد رای ترامپ کم کرده یا برای او دردسر ایجاد کنند و اگر به شیوه سال ۲۰۱۶ وارد رقابت با ترامپ شوند، هیچ شانسی برای پیروزی نخواهند داشت، چرا که ترامپ سال ۲۰۲۴ به مراتب قدرتمندتر و زیرک تر از ترامپ سال ۲۰۱۶ است.

سی ان ان در گزارش خود مروری بر نظرسنجی های اخیر دارد. این نظرسنجی ها نشان می دهد که محبوبیت ترامپ ماه به ماه بیشتر می شود و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، او بدون دردسر پیروز انتخابات درون حزبی شده و آماده رقابت با بایدن می گردد.

سی ان ان می نویسد: او (ترامپ) در نظرسنجی ها، در مقایسه با نزدیکترین رقبای خود (ران دسانتیس و نیکی هیلی) بیش از 40 امتیاز بیشتر کسب کرده و بالاتر از آنها است. ترامپ بیش از 60 درصد آرای جمهوری خواهان را به خود اختصاص داده است. حتی اگر رقبای او بتوانند در یک حرکت دور از ذهن و ایدئال، متحد شده و نامزد واحدی معرفی کنند، باز ترامپ حمایت اکثریت را به دست خواهد آورد.

این پایگاه آمریکایی ادامه می دهد: واقعیت این است که عمق محبوبیت ترامپ در میان رای دهندگان جمهوری خواه بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعداد نشان می دهند. یکی از بهترین راه‌ها برای سنجش سقف محبوبیت یک نامزد این است که به رتبه‌بندی «محبوب» (favorable) و «بسیار محبوب» (very favorable) آن‌ها نگاه کنید.

مورد دوم به ویژه، در انتخابات مقدماتی (درون حزبی) مهم است. در نظرسنجی های ماه گذشته مارکت (Marquette)، درصد «بسیار محبوب» ترامپ در میان جمهوری خواهان 51 درصد بوده و این عددی است که نشان می‌ دهد جایگاه او بسیار مستحکم تر و قوی تر از آن چیزی است که گمان می رود.

شطرنج ترامپ/ حزب جمهوری خواه در آچمز است

همچنین، پایگاه دیلی بیست (The Daily beast) در گزارش اخیرش به وجه دیگری از قدرت ترامپ در میان جمهوری خواهان اشاره کرده است. بر اساس گزارش این پایگاه، جمهوری خواهان برای کسب رای در انتخابات کنگره و سنا به ترامپ نزدیک می شوند اما ترامپ سعی دارد از طریق گزینش نامزدها، افراد مورد اعتماد و وثوق خود را راهی کنگره و سنا کند.

بر اساس گزارش دیلی بیست، بلیک مسترز (Blake Masters)، نامزد آریزونا، سال‌ها به عنوان یک سرباز وفادار به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خدمت کرد و با حمایت او در انتخابات ۲۰۲۲ شرکت نمود. با این حال، این هفته ترامپ به او دهن کجی کرد و از آبراهام هامادا (Abe Hamadeh) رقیب مسترز در انتخابات مقدماتی مجلس جمهوری خواهان حمایت کرد. این اتفاق ضربه بزرگی به فردی بود که از حمایت ترامپ در طول رقابت های سال 2022 بهره برده بود. ترامپ در حال تغییر تیم خود است و قصد دارد افراد جدیدی را در حزب به قدرت برساند.

به گزارش دیلی بیست، حرکت ترامپ در چینش مهره ها، می تواند باعث اختلاف اعضاء حزب بشود و این اتفاق می تواند به سود ترامپ باشد، چرا که از اقتدار حزب کاسته و امکان اتحاد مخالفان او را به شدت کم می کند.

اینها همه نشان می دهد که ترامپ نامزد منتخب جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود و جو بایدن باید از حالا خود را آماده نبرد با نامزد آماده حزب مخالف کند.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها