کد خبر: 696842
تاریخ انتشار :

نگاه دیگران؛

کاهش مشارکت؛ رمز آشوب انتخابات ۱۴۰۲

حمیدرضا مقدم‌فر، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در حضور جمعی از نخبگان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های تبریزتحلیلی از وضعیت رو به جلوی قطار انقلاب اسلامی و سردرگمی دشمنان انقلاب داشتند.

کاهش مشارکت؛ رمز آشوب انتخابات ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمیدرضا مقدم‌فر، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در حضور جمعی از نخبگان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های تبریز اظهار داشت:

*امروز وقتی به آرایش جبهه ضد‌انقلاب با حمایت و میدان‌داری سیاستمداران و سران نظام سلطه‌ جهانی و صهیونیسم بین‌الملل نگاه می‌کنیم، متوجه می‌‌شویم علی‌رغم میل و اراده آنان، قطار انقلاب اسلامی از حرکت باز نایستاده‌ و با وجود همه دشمنی‌ها و کارشکنی‌ نفوذی‌ها و فتنه‌انگیزی پادوهای داخلی آنها و حامیان بد دل و غافل آنان در داخل کشور، قدرتمندانه به پیش می‌رود.

*دهه 90 دشمنان شدید‌ترین تحریم‌های اقتصادی و به تعبیر خود فلج‌کننده را علیه ملت ایران اعمال کرده بودند. در این بین طیفی از کارگزاران بر سر کار آمده بودند که تنها چشم به لطف و عنایت دشمنان داشتند و عامدانه و آگاهانه چشم برظرفیت‌های داخلی بسته بودند.

*امروز دشمن در استمرار فتنه‌انگیزی‌های خود دو هدف حمله و تهاجم به رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ و سلب حمایت‌های مردمی از نظام اسلامی را ‌‌در دستور‌کار خود قرار داده است‌‌.

*وقتی عامه مردم حتی کسانی که نارضایتی داشتند با خشونت‌های کلامی و رفتاری و عملکرد وحشیانه کسانی که با خط‌گیری از اپوزیسیون رسوا به جان و مال و ناموس مردم رحم نکردند و صراحتا شعار تجزیه ایران عزیز را سر می‌دادند مواجه شدند با بصیرتی مثال‌زدنی خط خود را از آنها جدا کردند و حتی اگر به مسئولان انتقاد داشتند از اینکه با آنان هم‌زبانی کنند پرهیز کردند.

*اگر در فتنه 88 روی سلامت انتخابات مانور داشتند و تقلب را رمز آن فتنه قرار دادند برای این انتخابات رمز آشوب را کاهش مشارکت قرار داده‌اند و اگر به اظهارات و بیانیه‌ها و مواضع دنباله‌های داخلی دشمنان نگاه کنید این خط را بسیار پر‌رنگ و برجسته می‌بینید.

*جریان‌های سیاسی که سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست داده‌اند، امروز با بحران هواداران معترض روبه‌رو هستند و بیش از آنکه به‌دنبال رقابت باشند که در آن خواهی نخواهی پیروزی و شکست وجود دارد به‌دنبال ایجاد یک بازی دو سر برد برای خود و دو سر باخت برای نظام یعنی «کاهش مشارکت» هستند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها