کد خبر: 698502
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

تحریف یک سخن و دمیدن بر آتش جنگ

نقلی که دیروز از قول رمضان شریف منتشر شد با واکنش‌های بسیاری همراه بود و برخی جنگ طلبان را امیدوار کرد که ایران را گرفتار یک ماجرای تازه کنند.

تحریف یک سخن و دمیدن بر آتش جنگ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز -  «طوفان الاقصی یکی از انتقام‌های محور مقاومت از صهیونیست‌ها برای شهادت شهید سلیمانی بود». انتشار این جمله به نقل از سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران سر‌وصدای بسیاری به پا کرد و حواشی به دنبال داشت. به خصوص که از ابتدای شکل‌گیری عملیات طوفان‌الاقصی و جنگی که در غزه رخ داد، واکنش ایران همواره محل بحث بوده است. واکنشی که به زعم برخی می‌توانست تا مداخله مستقیم پیش برود اما مواضع مسئولان و مقامات در کشور ما نشان داد که با وجود حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها، نه در شروع این جنگ نقشی داشته‌ایم و نه در ادامه آن دستی داریم.

حساسیت‌ها درباره مواضع و اقدامات ایران اما همچنان باقی است. شاهد این مدعا نیز ترور شهید سیدرضی موسوی از مستشاران نظامی ایران در سوریه در پی حمله تروریستی ارتش صهیونیستی است. موضوعی که نگاه‌ها را بیش از قبل به سوی ایران برگردانده است. در چنین شرایط به نقل از رمضان شریف منتشر شده که حملات طوفان الاقصی یکی از انتقام‌های شهادات سردار سلیمانی بوده است و سپاه واکنش مناسب به ترور رضی موسوی نیز خواهد داد. به نقل از سردار شریف گفته شد که «این انتقام‌ها در زمان و مکان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.»

در  پی آن بود که وبسایت آمریکایی آکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی روز سه شنبه 6 دی تاکید کرد، ارتش این کشور برای پاسخ احتمالی ایران از جمله شلیک موشک از سوریه و لبنان آماده شده است!

برخی اظهارنظرهای دیگر نیز بر حساسیت موقعیت افزود. مثلا اینکه ایرج مسجدى مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه در واکنش به ترور  شهید رضی موسوی گفته بود: «اگر اسرائیل به حمله علیه ایران اقدام کند آن را با خاک یکسان خواهیم کرد.»

برخی رسانه‌های آن ور آبی نیز موقعیت را برای افزایش حساسیت‌ها و دمیدن بر آتش جنگ مناسب دیدند لذا تمام اظهارات اخیر از سوی مقامات ایرانی که در واکنش به ترور مستشار ایرانی بیان شده بود را کنار هم آورند تا بگویند که وضعیت بحرانی شده و احتمالا جنگ مستقیمی بین ایران و رژیم صهیونیستی رخ خواهد دارد. 

نقشه آنها اما نگرفت چون معلوم شد که نقلی که از قول رمضان شریف آورده و بهانه کرده‌بودند اساسا کذب و تحریف شده بوده است. پیش از سپاه البته حماس، این موضع را تکذیب کرد. 

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه «این جنبش بارها بر انگیز‌ه‌ها و دلایل عملیات «طوفان الاقصی» به ویژه خطراتی که مسجد الاقصی را تهدید می‌کند» بیان کرده است، اعلام کرد: «همه اقدامات مقاومت فلسطین در پاسخ به حضور اشغالگران و تجاوزات مستمر آنها به مردم ما صورت می‌گیرد».

در نهایت سخنگوی سپاه پاسداران نیز آنچه به نقل از وی منتشر شده بود را تکذیب و اعلام کرد: «من اعلام نکردم که انگیزه عملیات طوفان الاقصی انتقام از ترور سردار سلیمانی است».

وی گفت: «اظهارات من در مورد انگیزه‌های طوفان الاقصی اشتباه گرفته شد و من اعلام نکردم که انگیزه عملیات طوفان الاقصی انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی است. امروز اعلام کردم که یکی از نتایج عملیات طوفان الاقصی انتقام از ترور سردار سلیمانی بود. انتقامی سخت و قوی از ترور سردار موسوی خواهیم گرفت و دشمن از طریق ترور به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در غزه و منحرف کردن توجه جهان از آنها است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها