کد خبر: 699039
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

پیش‌بینی پیروزی ترامپ !/ وقتی بی‌بی‌سی پیش قدم می‌شود

اخیرا شبکه بی بی سی گزارش قابل تاملی را در خصوص پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 منتشر کرده و فرض را بر بازگشت رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید گذاشته است!

پیش‌بینی پیروزی ترامپ !/ وقتی بی‌بی‌سی پیش قدم می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - اخیرا شبکه بی بی سی گزارش قابل تاملی را در خصوص پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 منتشر کرده و فرض را بر بازگشت رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید گذاشته است! در این گزارش آمده است برای کسانی که کنجکاوند بدانند اگر مردم آمریکا ۱۲ ماه دیگر رئیس جمهور سابق را به کاخ سفید برگردانند قصد دارد چکار کند،‌ او خودش دارد همه چیز را آشکار می‌کند.برنامه او را می‌توان در گوشه و کنار سایت مبارزات انتخاباتی‌اش پیدا کرد،‌ در سخنرانی‌های تبلیغاتی‌اش شنید و در آدم‌هایی یافت که برای همکاری در آماده‌سازی و تدارکات دومین دوره ریاست جمهوری‌اش انتخاب کرده است.

نام این طرح را «برنامه ۴۷» (Agenda47) گذاشته‌اند؛ ارجاعی به این که اگر ترامپ( در انتخابات ریاست جمهوری 2024)  ببرد،‌ چهل و هفتمین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. او در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای برگزیدن نامزد نهایی حزب، از همه جلوتر است،‌ و اگر نامزد جمهوری‌خواهان شود، نوامبر 2024  با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی و نامزد حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.هشت سال پیش وقتی دونالد ترامپ مبارزات انتخاباتی جنجالی خود برای راه یافتن به کاخ سفید را آغاز کرد، بودجه‌ای ناچیز داشت و تعدادی از بازماندگان سیاسی خارج از قدرت.

او یک شعار داشت: «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم». چند سیاست اصلی را هم مانند ساخت دیوار مرزی و ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به خاک آمریکا دنبال می‌کرد. و البته رویکردی ضد-سیستم و افشاگرانه داشت.بعد از پیروزی غیر مترقبه‌اش، اجرای برنامه‌های سیاسی‌ خود را شروع کرد، اما همه آنها به نتیجه دلخواهش نرسید.طرح «منع ورود مسلمانان» بارها در دادگاه‌های آمریکا رد شد، تا این که در نهایت نسخه‌ رقیق‌تری از آن به اجرا درآمد. وعده او برای ساخت دیوار مرزی هم با شکایات متعدد و همین طور مخالفت دموکرات‌های کنگره از مسیر اصلی خود خارج شد.دلیل اینها از نگاه حلقه نزدیکان ترامپ ناکامی در تدارکات و نداشتن نفرات کافی بود.اینها اشتباهاتی بودند که به نظر می رسد تیم  ترامپ قصد دارند در صورت پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۴ از آن پرهیز کنند.

بر اساس پیش بینی بی بی سی، در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، وی همچنین بر پایبندی خود بر سیاست‌های حمایت‌گرانه تاکید می‌کند و خواهان بستن نوعی «تعرفه پایه جهانی» بر تمام کالاهای وارداتی است که بتوان آن را برای کشورهایی که وارد روندهای تجاری «غیر منصفانه» می‌شوند افزایش داد.در موضوع مهاجرت می‌خواهد همان سیاست قبلی را به اجرا بگذارد که بر اساس آن مهاجران بدون مدرک قانونی، باید در دوره درخواست پناهندگی در خاک مکزیک بمانند و وارد آمریکا نشوند. او همچنین خواهان پایان اعطای شهروندی مستقیم به کودکانی است که در خاک آمریکا به دنیا می‌آیند اما والدین آنها فاقد مدرک قانونی هستند.دونالد ترامپ وعده داده که «صدها میلیارد دلار» از کمک‌های بین‌المللی آمریکا را قطع کند و به جنگ اوکراین هم پایان دهد. به گزارش رسانه‌ها او در حال بررسی خروج آمریکا از ناتو،‌ یا در کمترین حالت، کمرنگ کردن نقش آمریکا در این پیمان دفاعی است.

او چند ماه پیش در ویدیویی گفت: «امروز بزرگترین تهدید علیه تمدن غرب روسیه نیست. بیش از هر چیز احتمالا خودمان هستیم و گروهی از آدم‌های وحشتناک بیزار از آمریکا که ما را نمایندگی می‌کنند.»

اما در حال حاضر بسیاری از طرح‌های ترامپ نیازمند تصویب کنگره است که بخشی از در اختیار دموکرات‌هایی است که به شدت با این طرح‌ها مخالفند. بقیه برنامه‌های او مانند پایان حق اعطای مستقیم شهروندی به واسطه زاده شدن در خاک آمریکا، می‌تواند ناقض قانون اساسی باشد و مطمئنا به دادگاه خواهد رفت.اما بخشی از این طرح‌ها در حوزه اختیارات ریاست جمهوری است و او می‌تواند در صورت بردن انتخابات و همراهی گروهی از مشاوران و کارمندان دولتی وفادار آنها را اجرا کند. این همان تکه پازلی است که  ترامپ مدت‌هاست که برای جا دادن آن در حال آماده شدن است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها