کد خبر: 699573
تاریخ انتشار :

به نقل از دیگران؛

ماجرای اختلاف حسین شریعتمداری و مهدی نصیری

با خروج سیدمحمد خاتمی از روزنامه کیهان مهدی نصیری به عنوان مدیرمسئول این روزنامه انتخاب شد اما چندصباحی بعد عزم خروج از این رسانه را می کند.

 ماجرای اختلاف حسین شریعتمداری و مهدی نصیری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - با خروج سیدمحمد خاتمی از روزنامه کیهان مهدی نصیری به عنوان مدیرمسئول این روزنامه انتخاب شد اما چندصباحی بعد عزم خروج از این رسانه را می کند. او در مصاحبه اخیرش با روزنامه شرق که در 16 دی ماه 1402 منتشر شده ماجرایی از اختلافش با حسین شریعتمداری را تعریف می کند که منجر به خروج او از کیهان شده است. به گفته او درحالی که شریعتمداری از سفر او به مشهد مطلع بود اما به دفتر رهبری موضوع را طور دیگری اطلاع داده بود. 

نصیری در این مصاحبه توضیح می دهد که به اصرار خود او نامه ای تنظیم کرده و با امضای خودش و شریعتمداری مسئولیت را به او واگذار می کند. رهبری نیز که این اصرار را دیده قبول می کند. اما ظاهرا رهبری اصرار می دهد که او همچنان «سردبیر» بماند. اما نصیری قبول نمی کند. با این حال می پذیرد که به او کمک کند: «چون می‌دانستم دوباره به مشکل می‌خوریم و نمی‌خواستم دوباره کار به رهبری بکشد، می‌خواستم هر وقت مشکل پیش آمد، استعفایم را به آقای شریعتمداری بدهم و کیهان را ترک کنم.»

یک ماه بعد نصیری تصمیم می گیرد برای زیارت به مشهد برود. همکار مشترک آنها در روزنامه به اسم «معلا» در جریان این واقعه قرار داشت. نصیری به دفتر شریعتمداری میرود از او مرخصی می گیرد و به سفر می رود اما در بازگشت ماجراها تغییر می کند: «یک روز با دوستمان حاج آقا معلا بودیم، گفتم هوس زیارت مشهد کردم و می‌خواهم سه، چهار روز برای زیارت بروم. بیایید برویم طبقه بالا آقای شریعتمداری را ببینیم ضمنا من هم از ایشان مرخصی بگیرم. به آقای شریعتمداری گفتم با اجازه‌تان می‌خواهم چند روزی به مشهد بروم. گفت خوشا به سعادتتان. بلند شد و ما را همراهی کرد و گفت ما را هم دعا کنید. فردایش به مشهد رفتم.» 

در بازگشت معلا به نصیری خبر میدهد که شریعتمداری به دفتر رهبری رفته و از او گلایه کرده است: «چند روز بعد که برگشتم آقای معلا به من گفت آقای حجازی از دفتر رهبری تماس گرفته و گفته آقای شریعتمداری از فلانی گله کرده که مشهد رفته و از من اجازه نگرفته. من بهت‌زده شدم و گفتم آقای معلا مگر خودتان شاهد نبودید که با هم رفتیم و اجازه گرفتیم؟ چرا آقای شریعتمداری این‌طور گفته؟ گفت من هم نمی‌دانم چرا. گفتم آقای معلا! دیگر جای من اینجا نیست، با این وضعیت هر اتهامی ممکن است به من زده شود. همان روز استعفا نوشتم و از کیهان رفتم.» 

کیهان از همان زمان تا امروز در اختیار حسین شریعتمداری باقی می ماند و اینگونه مدیرمسئول و سردبیر سابقش حذف میشود. نصیری بعدها هفته نامه صبح را به راه انداخت و به دلایلی دیگر عامدانه آن را تعطیل کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها