کد خبر: 699578
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

رقیب هراسی؛ تاکتیک مشترک جریانات سیاسی؟

اصلاح‌طلبان همچنان که در حال دوقطبی سازی بین خودشان و طیف رادیکال اصولگرا هستند؛ اصولگرایان را به استفاده از تاکتیک رقیب هراسی برای وحدت متهم می‌کنند.

رقیب هراسی؛ تاکتیک مشترک جریانات سیاسی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - حالا که دیگر تکلیف وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز مشخص شده - بگذریم از تغییراتی که شاید در پی اعتراض برخی داوطلبان صورت بگیرد - فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور به شدت انتخاباتی است. 

هر کدام از جریانات سیاسی سخت مشغول کار بوده و در تدارک لیست‌های انتخاباتی هستند. رسانه‌ها نیز در هر دو سوی این کارزار به نوبه خود برای ایجاد وحدت ، افزایش مشارکت ، تقویت طیف سیاسی متبوع خود و ... می‌کوشند.

رسانه‌های اصلاح طلب و اصولگرا اما هر یک برای رسیدن به هدف خود از یک تاکتیک متفاوت استفاده می‌کنند. مروری به مواضع اصلاح‌طلبان در ماه‌ها و هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که آنها با پررنگ کردن نقش طیف  رادیکال اصولگرا و مشخصا جبهه پایداری سعی در ایجاد حس رقیب هراسی کردند. آنها در ادامه دوقطبی روحانی - پایداری را ساخته و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا در این وانفسای ناشی از عملکرد خودشان و ریزش سرمایه اجتماعی خودشان یک بار دیگر اعتدال گراها و طیف محافظه کارتر جریان اصلاحات را گزینه‌ای بهتر از رادیکال‌های اصولگرا تلقی کنند. 

نکته جالب آن است که رسانه‌های اصلاح‌طلب در کنار این دوقطبی سازی‌های کاذب، جریان رقیب را به استفاده از تاکتیکی مشابه آنچه خود استفاده می‌کنند؛ متهم می‌کنند!

شاهد آنکه همین امروز روزنامه اعتماد در گزارشی از «رقیب هراسی» گفته و ادعا کرده که هر آنچه تا کنون درباره ارائه لیست واحد اصلاح‌طلبان بیان شده در چارچوب یک سناریو اصولگرایانه بوده است . بنا بر این ادعا هراس از ورود پررنگ اصلاح طلبان به انتخابات عاملی برای وحدت اصولگرایان خواهد بود.

در اثرگذاری حضور یک رقیب قوی برای افزایش وحدت بین گروه‌های اصولگرا تردیدی نیست اما آنچه در گزارش اعتماد پاسخی برای آن یافت نمی‌شود این است که اگر اصلاح طلبان آنطور که ادعا می‌کنند، تمایلی به مشارکت در انتخابات ندارند یا نیروهایشان رد صلاحیت شده و دست خالی مانده‌اند؛ چرا درباره وحدت یا عدم وحدت اصولگرایان نگران هستند؟ 

اگر خبرها درباره لیست واحد اصلاح طلبان در راستای رقیب هراسی و زیر سر اصولگرایان بوده است و اگر این جریان آنچنان هم قدرت مانوری در این انتخابات ندارند؛ چرا همچنان از همصدایی گروه های اصولگرا نگران هستند؟ 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها