کد خبر: 699863
تاریخ انتشار :

رئیس جمهور: باید در فرآیندها تجدید نظر شود

رئیس جمهور در چهارمین مجمع معاونان اداری و مالی دستگاه های اجرایی دومین گام در ارتباط با تحول را تحول در فرآیند ها دانست و بیان کرد: باید آماده باشید که در فرآیند ها تجدید نظر کنید، اگر فرآیندی با کندی و بی دقتی یا با وجود بستری برای ناکار آمدی مواجه است باید اصلاح شود.

رئیس جمهور: باید در فرآیندها تجدید نظر شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهمترین بخش اظهارات سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

باید در فرآیندها تجدید نظر شود ​

* دومین گام در ارتباط با تحول، تحول در فرآیندها است، باید آماده باشید که در فرآیند ها تجدید نظر کنید، اگر فرایندی با کندی و بی دقتی مواجه است، یا با وجود بستری برای ناکار آمدی مواجه است باید اصلاح شود.

* یک بار فرآیندها را باز نگاه کنید تا فرآیند کوتاه تر و دقیق تر و کار آمد تر شود.

کارآمدی دستگاه ها در گرو کارسنجی است

* رهبری به سه قوه درباره تنقیح قوانین امر فرمودند. ابلاغ قوانین به صورت منقح شده بسیار مهم است. تعارضات، ناسخ و منسوخ، مطلق و مقید، عام وخاص. گاهی در یک جا به یک قانون استناد میشود و در جای دیگر به قانون دیگری مستند میشود.

* برای شفافیت منقح شدن قوانین اهمیت دارد و در این رابطه هر سه قوه مسئولیت دارند.

* نیروی اداری امانتهای الهی هستند و باید در کاری که باید گمارده شوند. باید در جهت ماموریتی که به دستگاه محول شده استفاده شوند.

* کارآمدی دستگاهها در گرو کارسنجی است. مشخص شود که این ماموریت به همین میزان نیرو نیاز دارد یا خیر؟ 

* شناخت نیرو و گماردن به کاری که شایسته است بسیار اهمیت دارد که نیرو در جهت و کاری که باید مورد استفاده قرار گیرد.

نظام عادلانه پرداخت از ضرورت های کشور است

* نظامات کنترلی در جهت تداوم اعتماد به مدیران است. کنترل ها موجب می شود امانتداری و اعتماد تداوم یابد و  نظارت به معنای بی اعتمادی نیست و نظارت به معنای تداوم اعتماد است.

* رفع تبعیض در پرداخت ها بسیار اهمیت دارد و نظام عادلانه پرداخت از ضرورت های کشور است.

تحول نهادی باید به نحوی  صورت بگیرد که مجموعه در انجام ماموریت کار آمد باشد

* تحول نهادی باید به نحوی صورت گیرد که مجموعه ها در انجام ماموریت ضمن کار آمدی، بتوانند پاسخگو هم باشند. پاسخگویی در ۴ حوزه ی است نخست محضر پروردگار متعال، دوم‌پاسخگویی به عموم شهروندان، سوم پاسخگویی به ارباب رجوع و چهارمین حوزه پاسخگویی به سلسله مرتب اداری و سازمانی و دستگاه های ناظر و بازرسی و حسابرس است. باید در تمامی این حوزه ها امکان پاسخگویی باشد. 

* کارآمد ترین‌نظام کنترلی و نظارتی آن است که انسان خود را در محضر پروردگار ببیند. در نظامات مدیریتی کارآمد ترین نظام کنترلی خود کنترلی است.

رشد اقتصادی، کارآمدی نظام اداری و اقتصاد مقاومتی در گرو افزایش بهره وری است

* یکی از مسائل ضروری در کشور افزایش بهره وری است و رشد اقتصادی، رشد تولید، کارآمدی نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و بالنده شدن کشور در حوزه های مهم ویژه نظام اداری کارآمد در گرو افزایش بهره وری است.

* همه مدیران باید بازنگری در بهره وری دستگاه ها داشته باشند و برای ارتقای آن برنامه ریزی کنند. این سه افزایش بهره وری کافی نیست و باید ارتقا پیدا کند‌ .

مسئولیت‌پذیری موجب کارآمدی دستگاه‌ها میشود

* مسئولیت پذیری بسیار مهم است که می تواند دستگاه ها را در مقابل آنچه از ماموریت ها مسئولیت دارند کارآمد کند.

* ما به نظام تنبیه معتقدیم، به نظام تشویق قبل از تنبیه معتقدیم. محسن باید تشویق شود و مُعصی باید مورد تنبیه و موآخذه قرار گیرد.

* ارزیابی دقیق عملکردها بسیار اهمیت دارد. هم فرد متوجه می شود که در کجا قرار دارد و هم مدیران متوجه می شوند که از فرد در کجا استفاده کنند.

اخلاق حرفه ای در ایجاد انضباط مالی و اداری کارآیی دارد

* اخلاق اداری، اخلاق عمومی و اخلاق حرفه ای بسیار مهم است.

* اصول اخلاقی در هر بعد آن به ویژه اخلاق حرفه ای در جهت ایجاد انضباط مالی و اداری بسیار کارآمد است.

جذب، ارتقا و نگهداری و بکارگیری نیروی انسانی باید با ضوابط صورت بگیرد

* فناوری های نوین در جهت انضباط اداری بسیار مهم است، انضباط مالی و اداری در سازمان و همه بخش ها بسیار اهمیت است و این به همت و پیگیری شما مدیران انجام‌میگیرد که موجب افزایش سرمایه اجتماعی برای کشور خواهد شد. 

* جذب، ارتقا و نگهداری و بکار گیری نیروی انسانی باید با ضوابط صورت بگیرد. فارغ التحصیلان دانشگاه نظاره گر هستند که آیا جذب نیروی انسانی عادلانه صورت می‌گیرد و یا با چانه زنی انجام شده است.باید عدالت احساس شود نه اینکه با سخنرانی بیان شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها