کد خبر: 700233
تاریخ انتشار :

ادعای آمریکا درباره نقش ایران در حملات انصارالله

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از حمله نظامی ۱۰ کشور به رهبری واشنگتن ادعا کرد: حمایت مالی ایران از حوثی ها (انصارالله یمن) به حملات مکرر آنها علیه تجارت جهانی در دریای سرخ و خلیج عدن دامن زده است.

ادعای آمریکا درباره نقش ایران در حملات انصارالله
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نامه نیوز - متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی با اشاره به تحریم جدید وزارت خزانه داری این کشور علیه انصارالله یمن مدعی شد: آمریکا امروز دو شرکت دیگر را تحریم می کند که در حمل و نقل کالاهای ایرانی برای سعید الجمال ساکن ایران و حامی مالی حوثی ها نقش دارند. ما همچنین چهار کشتی را به عنوان اموال مسدود شده معرفی می کنیم.

میلر ادعا کرد: آمریکا به مقابله با حمایت مالی غیرقانونی ایران از حوثی ها ادامه خواهد داد. واشنگتن به همراه متحدان و شرکای خود، اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت های بی ثبات کننده حوثی ها که حقوق و آزادی های کشتیرانی و تجارت جهانی دریایی را تهدید می کند، اتخاذ خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای ادعا کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، دو شرکت در هنگ کنگ و امارات را به دلیل حمل و نقل کالاهای ایرانی به نمایندگی از سعید الجمال مستقر در ایران که شبکه تسهیل کننده مالی حوثی ها را تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اداره می کند تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (اوفک) همچنین چهار کشتی این شرکت ها را به عنوان اموال مسدود شده تعیین می کند. درآمد حاصل از فروش کالا از حوثی ها و حملات مداوم آنها علیه کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و خلیج عدن حمایت می کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: « آمریکا به اقدامات خود علیه شبکه های مالی غیرقانونی ایران که به تامین مالی حوثی ها کمک می کند و حملات آنها را تسهیل می کنند، ادامه می دهد. ما به همراه متحدان و شرکای خود، تمام اقدامات موجود را برای توقف فعالیت های بی ثبات کننده حوثی ها و تهدیدات آنها برای تجارت جهانی انجام خواهیم داد.»

منبع: ایرنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها