کد خبر: 701603
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

ناکامی ترامپ در شکار جادوگر!

ناکامی ترامپ در شکار جادوگر!

ناکامی ترامپ در شکار جادوگر!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - دادگاهی در نیویورک به دونالد ترامپ دستور داده است برای تخریب وجهه جین کارول، نویسنده صنعت مد، ۸۳.۳ میلیون دلار جریمه بپردازد. این پرونده به اظهارات ترامپ در سال ۲۰۱۹ زمانی که رئیس جمهور بود مربوط می‌شود.ترامپ قبلا هم به خاطر تخریب وجهه «ای جین کارول» و تعرض  به او در دهه ۱۹۹۰ به حدودا پنج میلیون دلار جریمه محکوم شده بود.جریمه‌ای که هیات منصفه تعیین کرد شامل ۱۸.۳ میلیون دلار غرامت و ۶۵ میلیون دلار جریمه تنبیهی است.

ترامپ گفت که از این رای تجدید نظر خواهد خواست. او این پرونده را «شکار جادوگر» (کنایه از تعقیب و آزار متهمان بی‌گناه) و حکم را «کاملا مضحک!» توصیف کرد.هیات منصفه شامل هفت مرد و دو زن عصر جمعه پس از حدودا سه ساعت شور، بر سر جریمه به نتیجه رسیدند.خانم کارول در بیانیه‌ای گفت: «این یک پیروزی بزرگ برای همه زنانی است که وقتی نقش زمین شده‌اند بلند می‌شوند، و شکستی بزرگ برای همه قلدرهایی است که سعی کرده‌اند زنان را کوچک کنند.»

ترامپ مکررا هر گونه خطایی را رد کرده و می‌گوید هرگز با خانم کارول ملاقات نکرده بود.در پی صدور رای او از حمله مستقیم به خانم کارول خودداری کرد اما در پستی در شبکه اجتماعی خود، «تروت سوشیال»، نوشت: «واقعا مضحک است! من کاملا با هر دو حکم مخالفم، و از این «تعقیب جادوگر که تحت نظر بایدن» علیه من و حزب جمهوری‌خواه انجام می‌شود فرجام خواهم خواست.»

ترامپ طی روزهای اخیر بارها مدعی شده که نظام حقوقی آمرکیا  از کنترل خارج شده و به عنوان ابزاری سیاسی به کار می‌رود. یک دادگاه غیرکیفری سال گذشته نتیجه‌گیری کرد که ترامپ در دهه ۱۹۹۰ در یک فروشگاه لباس در نیویورک به  این  ستون‌نویس مجلات مد - تعرض کرده است.. هیات منصفه آن دادگاه اظهارات آقای ترامپ که اتهامات کارول را دروغ خوانده بود تخریب وجهه قلمداد کرد، او را مسئول شناخت و به او دستور داد حدود ۵ میلیون دلار غرامت بپردازد.این پرونده تازه بر اظهارات افتراآمیز دیگری که آقای ترامپ در سال ۲۰۱۹ بیان کرده بود تمرکز داشت. ترامپ روز پنجشنبه در دادگاه از خود دفاع کرد و روز جمعه در جریان طرح ادله پایانی ناگهان جلسه دادگاه را ترک کرد. او هنگام قرائت حکم در دادگاه حضور نداشت.ترامپ در نهایت نتوانست سکوت خود را در خصوص حکم صادره ادامه دهد. او در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «من حتی نمی‌دانم این زن کیست - اصلا خبر ندارم که او کیست، یا از کجا آمده. این یک کلاهبرداری دیگر است... تلاش برای یافتن جادوگر با انگیزه سیاسی.»

وکلای کارول خواستار ۲۴ میلیون دلار غرامت - ۱۲ میلیون دلار برای آسیب به وجهه و ۱۲ میلیون دلار برای آسیب عاطفی - شده بودند.این بیش از غرامتی بود که آنها در محاکمه اول خواسته بودند، چون خانم کارول استدلال کرد که اظهارات او به عنوان رئیس جمهور سرمنشاء آسیب بیشتری برای او بوده است.

وکلای خانم کارول قبلا به دادگاه گفته بودند ک اظهارات  ترامپ به موجی از تهدیدهای جانی، تهدید به تجاوز و انتقاد گزنده از او در فضای مجازی منجر شد.آنچه مسلم است اینکه حکم صادره علیه ترامپ، تاثیر مستقیمی در معادلات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد اما می تواند بر روی سرنوشت رای برخی افرادی که هنوز تصمیم خود را بابت چگونگی رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نگرفته اند، تاثیرگذار باشد. این تاثیرگذاری قطعا به سود جمهوریخواهان نخواهد بود......

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها