کد خبر: 701701
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

شورای ائتلاف در مرحله بستن لیست تهران

سند فرآیند انتخاب کاندیداها برای حضور در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهر تهران تصویب شد.

شورای ائتلاف در مرحله بستن لیست تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نامه نیوز - آرایش نیروهای سیاسی برای انتخابات پیش رو هنوز نهایی نشده و در هر دو جریان سیاسی اما و اگرهای بسیار مطرح است. مثلا در جبهه اصولگرایی مثل ادوار گذشته بحث وحدت است و طیف‌هایی نیز در روند ایجاد وحدت مساله ساز شده‌اند. برخی به رقابت درون جریانی باور دارند و برخی نیز مثل همیشه در پی سهم‌خواهی و افزایش تعداد نیروهای خود در لیست انتخاباتی هستند. 

سازوکارهای وحدت ساز اما به رغم همه این مسائل در راستای اهداف انتخاباتی خود کوشیده و کار را ادامه می‌دهند. مثلا شورای ائتلافی‌ها به مرحله تصویب فرآیند انتخاب در لیست تهران رسیده‌اند. آنطور که امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفته: «در جلسه مورخ ۷ بهمن‌ماه شورای مرکزی، این سند با رأی اکثریت اعضای حقیقی و حقوقی تصویب شد».

برای اطلاع از چندوچون این فرآیند اما باید به این بخش از سخنان رسولی توجه کرد که با اشاره به بررسی اولیه رزومه کاندیداها گفته: «یک‌هزار و ۶۷ نفر برای شرکت در مرحله نهایی با توجه به سوابق و تخصصی که دارند دعوت به جلسه حضوری خواهند شد».

حال باید دید که از این تعداد، چطور حاضران در لیست تهران انتخاب خواهند شد. سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفته: «برای بررسی نهایی به شورای انتخاب شورای ائتلاف که متشکل از اعضای شورای مرکزی و همچنین چهره‌های شاخص فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است سپرده خواهد شد. با توجه به لزوم رعایت عدالت میان کاندیداها و نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی، حضور کاندیداهایی که هم‌اکنون در شورای مرکزی ائتلاف حضور دارند، در جلسات شورای انتخاب شورای ائتلاف ممنوع خواهد بود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها