کد خبر: 703644
تاریخ انتشار :

دبیرکل حزب ندای ایرانیان:

از لیست مطهری حمایت می‌کنیم

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه لیست را حزبی نکردیم چون اصل لیست را مطهری می بندد، گفت: ۱۱۰ فعال اصلاح طلب که بیانیه موسوم به "روزنه گشایی" را امضا کردند، لزوما اعضای احزاب نیستند و ما اصلا دنبال اقلیت و اکثریت نیستیم.

از لیست مطهری حمایت می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهاب طباطبایی اظهار داشت: تصمیم برخی از احزاب این شد که در تهیه لیست و برای رای آوری به آقای مطهری کمک و از لیست او حمایت کنیم.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی در مورد گزینه های ندای ایرانیان در لیست صدای ملت گفت: لیست را حزبی نکردیم چون اصل لیست را مطهری می بندد.

طباطبایی در مورد اینکه غالب اصلاح‌طلبان رویکردی متفاوت با این روند و ارائه لیست دارند، اظهار داشت: شاید دقیق‌تر این باشد که فضای "جبهه اصلاحات" اغلب رویکرد دیگری داشته باشند اما اگراصلاح طلبی را محدود به "جبهه اصلاحات" نکنیم، نقض این نگاه نیز وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبی و اصلاح طلبان فقط محدود به "جبهه اصلاحات" نیست، گفت: کسانی هستند که دلشان برای کشور می سوزد، اسم اصلاح طلب ندارند و دنبال اصلاحات هم هستند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان درخصوص اینکه ۱۱۰ فعال اصلاح طلب که بیانیه موسوم به "روزنه گشایی" را صادر کردند، اکثریت یا اقلیت هستند، تصریح کرد: روزنه ای ها لزوما اعضای احزاب نیستند، افرادند. لیست روزنه تکیه اش بر افرادی است که به اصلاح طلبی از درون اعتقاد دارند و به دنبال روزنه ای ولو کوچک می گردند، همه افرادی که این بیانیه را امضا کردند از وجه فردی امضا کرده اند نه تشکل متبوعشان. یعنی کسی به نمایندگی از حزبش بیانیه را امضا نکرده است و ما اصلا دنبال اقلیت و اکثریت نیستیم.

طباطبایی در پاسخ به سوالی درمورد جایگاه گفتمانی مطهری و اینکه وی را اصولگرا می داند یا اصلاح‌طلب، عنوان کرد: مطهری را فردی دلسوز به وضعیت کشور می دانم و معتقدم که باید اصلاحات اساسی انجام شود.

وی در مورد جزئیات لیست صدای ملت و اینکه از حزب ندای ابرانیان چند نفر در لیست هستند و آیا این مجموعه در سراسر کشور هم لیست می دهد، اظهار داشت: قرار این بوده این لیست را علی مطهری اعلام کند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که چه کسی لیست را می بندد و تایید می کند، گفت: لیست بسته شده و مطهری بعدا جزئیات را اعلام می‌کند، چون او محور لیست است.

طباطبایی تاکید کرد: اینگونه نیست که فرد یا جمع خاصی لیست را تایید کند، عده ای جمع شدند به لیستی رسیدند که آقای مطهری آن را اعلام می کند، یک لیست کامل ۳۰ نفره.

وی در مورد تعیین جایگاه خاتمی با توجه به دو رویدادی که اخیرا در جریان اصلاحات رقم خورده، یعنی راهبرد با رویکرد تحریم و بیانیه روزنه در جریان اصلاحات، خاتمی در این دوگانه کجا تعریف می شود؟ گفت: فراتر از این دوگانه جبهه اصلاح طلبی در کشور داریم که همه کسانی که بیانیه ۱۱۰ نفری را امضا کرده اند خاتمی را به عنوان محور و رهبر جبهه اصلاحات می شناسند.

طباطبایی یادآورشد: خاتمی همچنان که بیانیه را تأیید کرده گفته نباید با انتخابات قهر کنیم همچنان که گفته حاکمیت نباید با مردم قهر کند، بنابراین من این دو را در تضاد با هم نمی دانم.

بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز گذشته - ۲۹ بهمن ماه - طی آیینی رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد. رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است.

۴۰ نشست در این نمایشگاه به طور تخصصی با محور رسانه برگزار می شود که شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.

با توجه به اینکه حماسه مقاومت مردم فلسطین و طوفان الاقصی از مهر امسال در صدر اخبار منطقه و جهان قرار گرفته است، با ابتکار معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ١٢ رسانه جبهه مقاومت از افغانستان، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، یمن، فلسطین و لبنان در این نمایشگاه حضور دارند تا مهم‌ترین اخبار محور مقاومت را منعکس کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها