کد خبر: 704786
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

بایدن قدرت تغییر معادلات انتخاباتی را دارد؟

زورآزمایی ترامپ و بایدن بر سر تصاحب کاخ سفید هفته به هفته پیچیده تر می شود. اکنون تقریبا برای سران حزب دموکرات مسجل شده که بایدن قدرتی برای تغییر این معادله ندارد و باید هر چه سریع تر به یک اقدام اساسی تری در مواجهه با رئیس جمهور سابق آمریکا دست زد.

بایدن قدرت تغییر معادلات انتخاباتی را دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - این روزها بازار نظرسنجی ها در آمریکا نسبت به گذشته داغ تر شده و دوگانه "ترامپ-بایدن"مورد سنجش و بررسی بسیاری از موسسات تحقیقاتی در این کشور قرار می گیرد. در نظرسنجی اخیر ترامپ در ایالت‌های آریزونا، نوادا، جورجیا و پنسیلوانیا یعنی چهار ایالتی که بایدن در سال ۲۰۲۰ در آن‌ها پیروز شده بود، ‌با اختلاف ۶ امتیازی پیشی گرفته و همین مسئله، زنگ خطر را با صدایی بلندتر برای بایدن و دموکراتها به صدا در آورده است. اکنون یک گزاره بیش از هر زمان دیگری در ذهن رای دهندگان آمریکایی تقویت شده است:اینکه رئیس جمهور کنونی این کشور قدرت تغییر معادلات انتخاباتی در رقابت با ترامپ را ندارد. انتشار این نظرسنجی، آن هم پس از زمزمه هایی که در خصوص لزوم کناره گیری بایدن از انتخابات و جانشینی فردی دیگر مطرح شده است. 

اکنون فشارها بر بایدن بابت اتخاذ هر چه سریع تر این تصمیم افزایش یافته است. جدیدترین نظرسنجی مشترک «مورنینگ کانسالت» و «بلومبرگ نیوز» نشان می دهد که بایدن ‌در هفت ایالت رقابتی  و تاثیرگذار از ترامپ ‌رقیب احتمالی خود عقب‌تر است.‌طبق این نظرسنجی، «جو بایدن» در ایالت‌های نوسانی آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان، کارولینای شمالی، نوادا و ویسکانسین که احتمالاً در انتخابات تعیین‌کننده هستند، از «دونالد ترامپ» عقب‌تر است.این ایالات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی تبدیل به رمز موفقیت و پیروزی بایدن بر ترامپ شد اما اکنون به نظر می رسد کاربری آنها ( علیه بایدن و دموکراتها) تغییر پیدا کرده است. طبق این نظرسنجی در این هفت ایالت مجموعا ۴۸ درصد از رای دهندگان از ترامپ و ۴۳ درصداز بایدن حمایت خواهند کرد.البته مشخص نیست برتری ترامپ در کدام یکی از این ایالات کلیدی نسبت به بایدن ( نسبت به دیگر ایالات ) بیشتر است .

نکته مهم دیگری که در این نظرسنجی به چشم می خورد، مربوط به نارضایتی شهروندان از حضور هر دونامزد انتخاباتی ( ترامپ و بایدن) در دورنهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است. چنانچه در نظرسنجی های دیگر نیز عیان بود، شهروندان آمریکایی نسبت به تکرار این دوگانه اساسا حس مثبت و خوبی ندارند! از این رو شاهد مانور آرای سلبی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهیم بود، یعنی آرایی که نه به علت نکات مثبت یک نامزد انتخاباتی، بلکه از ترس پیروزی رقیب وی به گردش در می آید. در سال 2020 این روند به سود بایدن بود اما به نظر می رسد به ضرر ترامپ تغییر پیدا کرده است. در مجموع در تمام ایالت‌ها، از هر ۱۰ رای دهنده، ۸ نفر گفتند بایدن خیلی پیر است و تقریباً از هر ۱۰ شرکت کننده، ۶ نفر ترامپ را خطرناک دانستد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که رای دهندگان ترامپ را از نظر ذهنی در شرایط بهتری نسبت به جو بایدن تصور می‌کنند.در هر حال، زورآزمایی ترامپ و بایدن بر سر تصاحب کاخ سفید هفته به هفته پیچیده تر می شود. اکنون تقریبا برای سران حزب دموکرات مسجل شده که بایدن قدرتی برای تغییر این معادله ندارد و باید هر چه سریع تر به یک اقدام اساسی تری در مواجهه با رئیس جمهور سابق آمریکا دست زد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها