کد خبر: 704956
تاریخ انتشار :

پاسخ سخنگوی سازمان ملل به سوالی درباره انتخابات ایران

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در واکنش به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از هرگونه اظهارنظری در این زمینه خودداری کرد.

پاسخ سخنگوی سازمان ملل به سوالی درباره انتخابات ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - در نشست خبری روز سه شنبه به وقت محلی سخنگوی سازمان ملل ، خبرنگاری با اشاره به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، از او پرسید که آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است انتخابات در ایران آزاد و عادلانه بوده است؟

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ گفت: «ما در برگزاری انتخابات در ایران شرکت نداشتیم و اظهار نظر در مورد میزان مشارکت در انتخابات ایران بر عهده ما نیست.»

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت کردند.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری درباره انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ۴۱ درصد دانست و گفت: شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم؛ همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها