کد خبر: 706780
تاریخ انتشار :

تحلیل نامه نیوز؛

«اقتصاد» و «مهاجرت» پاشنه آشیل کاخ سفید؟!

بایدن هراسان است. آمریکایی‌ها می‌گویند عمده‌ترین مشکلات کشورشان به اقتصاد یا مهاجرت مربوط است و آن‌ها ترامپ را در هر دو موضوع به طور قابل‌توجهی بیشتر از بایدن قابل‌اعتماد می‌دانند.

«اقتصاد» و «مهاجرت» پاشنه آشیل کاخ سفید؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - از زمانی که «سه‌شنبه بزرگ» به نفع جو بایدن و دونالد ترامپ رقم خورد و نیکی هیلی هم از رقابت برای کسب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده کنار رفت، بحث‌ها درباره دوئل انتخاباتی روسای‌جمهور فعلی و سابق آمریکا شدت گرفته و اکنون که تا انتخابات در ماه نوامبر و مشخص شدن کسی که شانس بازپس‌گیری کاخ سفید را دارد، حدود هشت ماه باقی مانده، بازار نظرسنجی‌های انتخاباتی حسابی داغ شده است و احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در تلاش‌اند طرفدارانشان را بیش‌ازپیش به حمایت از کارزارهایشان دعوت کنند.

در این میان،‌ خبرگزاری سی‌ان‌ان با انتشار یادداشتی تحلیلی درباره این رقابت مهم، توضیح می‌دهد که چرا جو بایدن برای شکست دادن دونالد ترامپ در انتخابات آینده کار دشواری در پیش دارد.

در این یادداشت، ضمن یادآوری این نکته که انتخابات ۲۰۲۴ اولین رقابت مجدد میان یک رئیس‌جمهوری فعلی و رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از سال ۱۸۹۲ به شمار می‌رود، می‌نویسد: «بایدن برخلاف سال ۲۰۲۰، این بار برای مواجهه با ترامپ با مسیر سخت‌تری روبرو است. در واقع، به نظر می‌رسد که او برای انتخاب مجدد امتیاز زیادی ندارد و طرفداران رئیس‌جمهوری فعلی باید این واقعیت را بپذیرند که ترامپ برای بازپس‌گیری کاخ سفید شانس زیادی دارد.»

سی‌ان‌ان چنین استدلال می‌کند: «فقط کافی است به نتایج نظرسنجی‌هایی که در هفته گذشته منتشر شد، نگاه کنیم. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌های نیویورک تایمز/ کالج سیه‌نا، سی‌بی‌اس نیوز/ یوگاو، فاکس نیوز و وال استریت ژورنال همگی با اختلاف دو تا چهار امتیاز، درصد بیشتری از رای‌ها را به ترامپ دادند. البته که نظرسنجی‌های انتخاباتی ممکن است خطاهایی هم داشته باشند اما کنار هم قرار دادن آن‌ها تصویری از یک وضعیت کلی ترسیم می‌کند. این آرا فقط این را نشان نمی‌دهد که بایدن در برابر رقیب انتخاباتی‌ امسالش وضعیت بدتری دارد، بلکه بیانگر این است که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در ایالت‌هایی که بیشترین آرا را به دموکرات‌ها می‌دهند، هم نسبت به چهار سال پیش، جایگاه خوبی ندارد.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که جو بایدن در آخرین نظرسنجی در آریزونا، جورجیا و نوادا با دو امتیاز یا بیشتر عقب است؛ در حالی که از سال ۲۰۰۴ تاکنون هیچ یک از نامزدهای دموکرات در نوادا شکست نخورده‌اند. نمونه‌هایی از ایالت‌های دیگر هم نشان می‌دهد که ترامپ در حال حاضر در ایالت‌های کافی برای پیروزی در کالج الکترال، هرچند اندک، پیشی گرفته است.البته نمی توان به این نظرسنجی ها از الان استناد کرد زیرا برخی از رای دهندگان آمریکایی گفته اندکه هنوز رای نهایی خود را در این خصوص تعیین نکرده اند.آرایی که ممکن است بیشتر به سود دموکراتها به گردش در آید تا جمهوریخواهان! 

با این حال بایدن هراسان است. آمریکایی‌ها می‌گویند عمده‌ترین مشکلات کشورشان به اقتصاد یا مهاجرت مربوط است و آن‌ها ترامپ را در هر دو موضوع به طور قابل‌توجهی بیشتر از بایدن قابل‌اعتماد می‌دانند. به اعتقاد عده‌ای، این امکان وجود دارد که اگر در ماه‌های پیش رو، وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند یا گذرگاه‌های مرزی کنترل شوند، بایدن بتواند علیه ترامپ موضع بگیرد اما واقعیت این است که چنین احتمالی بسیار ضعیف است.»

با توجه به نگرانی‌های جدی درباره عملکرد جو بایدن، پیش‌بینی می‌شود که او در انتخابات آینده با کمترین اقبال به یک رئیس‌جمهوری منتخب در انتخابات مجدد، از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، مواجه شود. میزان محبوبیت بایدن را ۴۰ درصد یا کمی کمتر از آن تخمین می‌زنند، مگر آنکه آرای جمهوریخواهان مخالف ترامپ به مانند سال 2020، به کامل ترین و ایده آل ترین نحو ممکن( از منظر دموکراتها ) به سود بایدن به گردش در آید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها