کد خبر: 707128
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با مرتضی مکی

اسرائیل واکنش نشان دهد شاهد تکرار حملات ایران خواهد بود

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اگر اسرائیل بخواهد در قبال حمله ایران واکنش نشان دهد قطعا باید شاهد تکرار حملات ایران باشیم که نتیجه آن افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه خواهد بود.

 اسرائیل واکنش نشان دهد شاهد تکرار حملات ایران خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: ایران طی یک حمله گسترده پهپادی و موشکی در بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ به اسرائیل، اهدافی را در سرزمین های اشغالی منهدم کرد.

مرتضی مکی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره حمله بامداد امروز ایران به رژیم صهیونیستی گفت: بعد از گمانه زنی‌ها درباره نوع واکنش تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، در نهایت پاسخ ایران عملی شد. آمریکایی ها و اروپایی ها در 2 هفته گذشته رایزنی های زیادی با تهران انجام دادند و ایران را به خویشتنداری دعوت کردند.

وی افزود: غربی ها در رایزنی های شان فقط از ایران خواستند خویشتنداری کند و حتی حاضر نشدند حداقل خواسته های تهران در محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران را نپذیرفتند. پاسخ بامداد امروز به رژیم صهیونیستی قطعا با هدف حفظ بازدارندگی ایران بود و این پیام به آمریکا و اسرائیل مخابره شد که صبر استراتژیک ایران در قبال رژیم صهیونیستی حد و اندازه دارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره نوع رفتار اسرائیل به پاسخ ایران یادآور شد: این بستگی به رویکرد آمریکا دارد. تاکنون جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نسبت به درخواست همراهی و همسویی با نتانیاهو مخالفت کرده است و همچنان اسرائیل را دعوت به عدم پاسخگویی می کند.

مکی ادامه داد: با توجه رویکردی آمریکا نسبت به تحولات خاورمیانه دنبال می کند و تلاش دارد دامنه جنگ را محدود نگه دارد، به نظر نمی رسد شاهد واکنش از سوی اسرائیل باشیم. اگر اسرائیل بخواهد در قبال حمله ایران واکنش نشان دهد قطعا باید شاهد تکرار حملات ایران باشیم که نتیجه آن افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها