کد خبر: 707662
تاریخ انتشار :

تحلیل دیگران؛

دولت رئیسی در معرض یک دوره‌ای شدن

یک فعال سیاسی گفت: به نظر می‌رسد که اوضاع اقتصادی از سوی دولت رها شده است.

دولت رئیسی در معرض یک دوره‌ای شدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مشکلات اقتصادی و معیشتی به قدری است که حتی خوش‌بین‌ترین افراد هم نمی‌توانند بگویند اگر بنا باشد سیر صعودی نرخ ارز و قیمت طلا همین‌طور ادامه یابد، سال 1403 سال راحتی برای مردم خواهد بود. حالا مسئله این است وضعیت نابسمان اقتصادی آن هم در سال آخر دولت تا چه حد برای سید ابراهیمی در انتخابات دور بعد ریاست‌جمهوری می‌تواند خطرناک باشد؟

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «روند رشد نرخ ارز و طلا واقعا مردم را نگران و ناراحت کرده است و اکنون می‌بینیم که همان افزایش 20درصدی حقوق و دستمزدها به سرعت از تورم جا مانده است و انگار که مردم افزایش حقوقی نداشته‌اند. مجلس دوازدهم می‌تواند کارهایی برای مدیریت وضعیت اقتصادی انجام دهد؛ چه در قالب وظایف نظارتی‌اش و چه در قالب طرح‌ها و بررسی لوایح اما باید توجه داشته باشیم که در وهله اول دولت باید اراده‌ای برای حل مشکلات اقتصادی داشت باشد».

او ادامه داد: «به نظر می‌رسد که اوضاع اقتصادی از سوی دولت رها شده است. دولت باید در جهت تحقق مطالبات مردم مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی گام‌هایی جدی بردارد. ارزش پول ملی مدام در حال پایین‌آمدن است. خدا کند که افزایش نرخ ارز از سوی دولت برای کسری بودجه نباشد اما به هر حال برخی این گمان را هم مطرح می‌کنند. ما مردم خوبی داریم و همیشه صبر و مدارا می‌کنند و تنها مشکلی که دارند، مشکل اقصادی است. متأسفانه در دولت از تیم احمدی‌نژاد استفاده شد و آنها هم نتوانستند از پس امور برآیند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «به نظر من اگر شرایط به شکل کنونی ادامه یابد و دولت از پس رفع مشکلات اقتصادی برنیاید و مشکلات افزوده شود، این احتمال وجود دارد که آقای رئیسی اولین رئیس‌جمهور یک ‌دوره‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی شود. درست است که در دولت آقای روحانی مشکلات بسیاری به وجود آمد، مردم هم از دولت کنونی پذیرفتند که بخشی از مشکلات ناشی از آن دوران است اما نه حالا که دو سال و نیم از دولت می‌گذرد. اینکه در نزدیک به سه سال قیمت سکه چهاربرابر شده است با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست و این بالارفتن نرخ ارز و طلا باعث گرانی همه‌چیز خواهد شد».

امیری‌فر در پایان گفت: «فشار بیش از همه بر اقشار مستضعف وارد می‌شود. این وضعیت اگر ادامه یابد ممکن است دیگر آقای رئیسی رأی نیاورد و حتی می‌شود پیرو سخنانی که رهبر انقلاب چندبار مطرح کرده‌اند، در شیوه حکمرانی تغییراتی ایجاد شود و مثلا نظام نیمه‌ریاستی به نظام پارلمانی تغییر کند. به هر حال کاری صورت بگیرد باید وضعیت نابسمان کنونی تغییر یابد تا وضع زندگی مردم بهبود پیدا کند».

 

منبع : سایت فردا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها