کد خبر: 707687
تاریخ انتشار :

مهارت‌های کاربردی باریستایی و بارتندری برای مهاجرت

باریستایی و بارتندری از بهترین شغل‌ها برای مهاجرت هستند. این مهارت‌ها بین المللی اند یعنی با داشتن آن‌ها می‌توانید در همه کشورهای جهان مشغول به کار شوید.

مهارت‌های کاربردی باریستایی و بارتندری برای مهاجرت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

باریستایی و بارتندری مهارت‌های به‌روز و جذابی هستند که با توجه به کاربردی بودن و بین‌المللی بودنشان می‌توانید برای مهاجرت از آن‌ها استفاده کنید.

حتما تا به حال نام باریستا و بارتندر را شنیده‌اید. در این مقاله به معرفی کامل این دو حرفه پرداخته و شما را با دنیای قهوه و نوشیدنی‌ها آشنا می‌کنیم. با یادگیری و آموزش باریستا می‌توانید شغل خوب و جذابی را در کافه و رستوران‌ها برای خودتان دست و پا کنید. همچنین اگر به مهاجرت و شروع زندگی و کار در یک کشور دیگر فکر می‌کنید حتما باریستایی و بارتندری را یاد بگیرد. با داشتن هر کدام از این دو مهارت به راحتی می‌توانید در کافه و رستوران‌های سراسر جهان مشغول به کار شوید.

همه‌چیز درباره آموزش باریستا و بارتندر با مدرک بین المللی برای مهاجرت

قبل از هرچیز بیایید با تعریف این دو مهارت بیش‌تر آشنا شویم. اینکه باریستا دقیقا چه مهارت‌هایی دارد و چه کاری انجام می‌دهد و بارتندر کیست و به چه کاری مشغول است.

باریستا کیست و به چه کاری مشغول است؟

باریستا و بارتندر دو نیروی تخصصی و کلیدی برای هر کافه رستوران موفقی هستند. باریستا تخصصش قهوه است و به کمک دستگاه اسپرسو به آماده کردن منوی قهوه‌ها و نوشیدنی‌های گرم مشغول است. مثل: اسپرسو، کاپوچینو، لته، موکا و ....

باریستا انواع قهوه‌ها را به خوبی می‌شناسد و روش‌های مختلف دم کردن هر قهوه را می‌داند. باریستا می‌تواند برای سفارش نوشیدنی‌ها مشتریان کافه را راهنمایی کند. فرض کنید بعد از یک روز کاری پرفشار برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه به یک کافه دنج و آرام می‌روید. دلتان قهوه‌ای می‌خواهد که با توجه به تایم عصرگاهی و نزدیک بودن به زمان خواب شبانه، خیلی کافئین بالایی نداشته باشد و خوابتان را به هم نریزد. از طرفی می‌خواهید نوشیدنی‌تان خستگی روز کاری را از تن‌تان به در کند. شاید دلتان بخواهد قهوه‌ تلخ باشد یا اینکه کمی شیر یا حتی سس شکلات داشته باشد. اگر از باریستا کافه راهنمایی بخواهید حتما کمکتان می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پس باریستا شخصی است که در کافه‌ها و رستوران‌ها به آماده‌سازی انواع قهوه‌ها و نوشیدنی‌های گرم می‌پردازد. ابزار اصلی کار او دستگاه اسپرسو و تجهیزات دم آوری قهوه‌های مختلف است.

بارتندر کیست و چه مهارت‌هایی دارد؟

بارتندر کسی است که به صورت تخصصی به آماده سازی، گارنیش (تزئین) و سرو نوشیدنی‌های سرد مشغول است. تخصص اصلی یک بارتندر سرو نوشیدنی‌ سردی به نام موکتل است. موکتل‌ها دسته‌ای از نوشیدنی‌های سرد هستند که از ترکیب آب میوه‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف درست می‌شوند. معروف‎ترین موکتلی که می‎شناسید موهیتو است. موهیتو ترکیب: آب لیمو، آب گازدار، نعنا و شکر است. اینکه برای داشتن بهترین طعم و عطر، مواد اولیه را به چه نسبتی، با چه روشی و به کمک چه ابزاری با هم ترکیب کنیم؛ تخصص یک بارتندر است.

حتما در فضای مجازی عکس‌های نوشیدنی‌های سرد جذاب و خوش رنگی را دیده‌اید که در لیوان‌های خاص با گارنیش (تزئین) خاص سرو شده‌اند. این نوشیدنی‌ها حاصل کار یک بارتندر هستند. شما هم می‌توانید با آموزش بارتندری به جمع متخصصان نوشیدنی‌های سرد بپیوندید.

از ابزارهای اصلی کار بارتندری می‌توان به: انواع شیکرها، بلندر، مادلر، جیجر و استرینر اشاره کرد. معمولا بارتندرها چینش ابزار و آماده سازی نوشیدنی‌های خود در قسمتی به نام بار استیشن انجام می‌دهند.

مدرک بین المللی باریستا و بارتندر برای مهاجرت

داشتن مدرک معتبر و قابل ترجمه باریستایی و بارتندری برای کار کردن و همچنین مهاجرت لازم و کاربردی است. با یک سرچ ساده با تبلیغات زیادی مواجه می‌شوید برای گرفتن مدارک باریستایی و بارتندری از کشورهای مختلف دنیا. مثل مدرک آمریکا، مدرک اتحادیه اروپا، مدرک آکسفورد، مدرک نوبل آلمان و ... گول این تبلیغات پر زرق و برق را نخورید. تنها مدرک معتبر و قابل ترجمه برای باریستایی و بارتندری که ارزش بین المللی داشته باشد، مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای است.

امروزه مدرک فنی و حرفه‌ای باریستا در بیش از 70 کشور دنیا اعتبار دارد و جویندگان کار می‌توانند با ارائه آن و داشتن تجربه کاری، در حرفه مورد نظر مشغول شوند. همچنین با استفاده از مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توان مورد حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت و از امکانات دیگری نظیر مهاجرت و ادامه تحصیل بهره‌مند شد.

افراد بعد از گذراندن دوره‌های مهارت باریستایی در آموزشگاه‌های دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای (مانند: آکادمی کافه نیرو) و شرکت در آزمون‌های مربوطه و کسب نمره قبولی، موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای باریستایی می‌شوند. البته این مدرک پس از گذشت ۲ تا ۳ هفته از قبولی در آزمون برای شخص صادر می‌شود و کاملاً قانونی، معتبر و قابل ترجمه است.

مزایای مدرک فنی و حرفه‌ای باریستایی و بارتندری

ورود سریع به بازار کار

افراد دارای گواهینامه مهارت فنی می‌توانند در کارگاه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های خصوصی و همچنین سازمان‌های دولتی استخدام شوند. در واقع جذب افراد دارای مهارت و گواهینامه فنی به بازار سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد.

دریافت پروانه کسب

برای راه‌اندازی و گرفتن پروانه کسب در برخی مشاغل نیاز به ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای است. برخی از این مشاغل شامل کافی‌شاپ، صنایع‌دستی و قالیبافی، تعمیرات موبایل، کامپیوتر، لپ‌تاپ، نصب پکیج و آسانسور و … نیازمند داشتن این مدرک هستند.

امکان مهاجرت و گرفتن ویزا با مدرک فنی و حرفه‌ای باریستا

دارندگان گواهینامه فنی می‌توانند از طریق این مدرک برای گرفتن‌ ویزا و مهاجرت اقدام نمایند. به‌طورکلی مدرک فنی و حرفه‌ای یکی از روش‌های مهاجرت و اقامت گرفتن است.

باریستایی و بارتندری شغلی مناسب برای مهاجرت

باریستایی و بارتندری از بهترین شغل‌ها برای مهاجرت هستند. این مهارت‌ها بین المللی اند یعنی با داشتن آن‌ها می‌توانید در همه کشورهای جهان مشغول به کار شوید.

این روزها به هر کشوری که سفر کنید در بدو ورود و در همان فرودگاه تعداد زیادی کافه نظرتان را جلب می‌کند. البته پس از ورود به شهرها نیز تعداد قابل توجهی کافه و رستوران را ملاحظه می‌کنید.

دلیل وجود این تعداد کافه و رستوران در همه جای دنیا علاقه مردم به کافه‌گردی است و ازاین‌رو کافه‌ها در سراسر جهان تبدیل به مقاصد گردشگری شده‌اند. پس وجود این تعداد کافه در کشورهای دنیا سبب شده که نیاز به باریستا و بارتندر یکی از نیازهای اولیه در تمامی کشورها شود. با این حساب می‌توان گفت که مهارت و شغل باریستایی و بارتندری ازجمله مشاغلی است که در تمامی کشورهای دنیا به آن توجه می‌شود و بازار کاری مناسبی دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها